En hjälte och några rosor

publicerat i Allmänt;
Midsommardagen 2014. Sommarsolståndet. 
Om man ska summera midsommaraftonen så blir det väl ordet "kallt"....I Kiruna byggde man snögubbar. ;-)



Försökte hitta någon positiv nyhet bland alla "eländesnyheter" och var nästan på väg att ge upp när jag upptäckte denna i Aftonbladet:
8-åriga Emma, sålde sina gamla kläder och saker på loppis och skänkte pengarna till sjuka barn på Sundsvalls sjukhus. -"Jag ville göra något bra för barn som är sjuka för jag vill att de ska bli glada", säger Emma. Slutsumman, 1368 kr, överlämnade Emma personligen till lekterapin på Sundsvalls sjukhus. Hon föreslog att de skulle använda pengarna till att hyra en clown. 
Emma är stolt över sig själv och det är ju helt rätt! Vilken hjälte! Vilket gott hjärta! ❤️

Njut av ljuset! Folk som gnäller om att "nu vänder det mot mörkare tider", har visserligen rätt men faktum är att det går väldigt långsamt. ;-) Finns absolut ingen anledning att lägga till någon form av "ljus/mörker-stress" till all annan stress vi utsätts för. Njut! Andas in och andas ut. Ta in sommarens alla njutningar med alla sinnen, i din egen takt. Sommaren är inte kort, den är lång och det mesta av den återstår. :-) Halleluja! 

Jag skrev igår att mamma inte kunde gå på promenad. Fel! Hon travade iväg, stödd på sin röda käpp, både igår och idag. Hej och hå! :-)


Att det är fotbolls-VM nu går inte obemärkt förbi när yngste sonen är hemma. Det finns alltid något lag han bara måste se...Själv kastar jag några enstaka blickar mot TV:n ibland. Det gick inte bra för England och Italien spelade oengagerat. Men ett sånt härligt lag som CostaRica går det bra för. Så mycket har jag snappat upp ;-)
 
Nyponrosor ❤️Ni får tänka er den ljuvliga doften :-)

Slutar detta inlägg med visdomsord från Dalai Lama:


Allt gott!
❤️

Kommentera inlägget här :