Finns det hjärterum så....

publicerat i Allmänt;
Vi kan ju egentligen inte "misslyckas"...vi har städat, fixat, plockat fram och plockat bort, handlat, klippt gräsmattan, städat ännu mer....vi har gjort allt vi kan göra just nu, allt det vi råder över...Vad kan gå fel...missförstånd med cateringfirman förstås...då får vi bjuda på korv och tårta...väderprognosen kanske inte stämmer...då får vi tänka om och duka inne...
Hi hi...allt går säkert bra...finns det hjärterum, finns det stjärterum! :-)
Tommy och Greta. Makens respektive min gamla docka ❤️

"Vad gör det om hundra år", säger vi till varandra. Sant. I det här fallet.
Men det finns annat som har betydelse om hundra år. Jag lever inte då men generationerna efter mig är beroende av vilka val jag gör idag. Om jag tar mitt ansvar för miljön t ex. Om jag sprider kärlek eller missnöje. Om jag säger ifrån, kämpar för fred, vågar vara solidarisk....
Vi har alla ett ansvar! 
❤️
Det börjar hända lite i grönsakslandet...

Idag tog jag ansvar för mitt eget välbefinnande. Jag tänker inte berätta hur men det handlar om att inte slösa min energi på energitjuvar. Ibland måste man helt enkelt säga stopp! Och istället använda sin energi till den goda kampen och sprida och ta emot kärlek och glädje. Inspireras av kloka, modiga och kärleksfulla människor. 
Och lämpligt nog dök dessa ord upp på Fb idag:
"Do not get upset with people or situations, both are powerless without your reaction."

Ska försöka ta till mig detta och undvika att bli upprörd över sådant som jag ändå inte kan påverka.
Men i vissa fall är det befogat att reagera. När man kan göra skillnad. Och jag får be som i sinnesrobönen, att få förstånd nog att inse skillnaden.

Fascinerad fick jag syn på dessa blad som kom upp genom gruset. Lupiner. Växtkraft! Finns i naturen och i oss ❤️

I morgon firar vi vår Nationaldag i vårt mångkulturella land. Alla firar på sitt sätt. Själv hissar jag flaggan och firar en älskad 60-åring!!!❤️

Kommentera inlägget här :