I min MIDSOMMARKRANS till Dig <3

publicerat i Allmänt;
Blomsterspråket:

1 blomma. Du är mitt allt
2 blommor. Låt oss resa bort tillsammans 
3 blommor. När får jag träffa dig igen?
4 blommor. Jag ser upp till dig och är dig tacksam
5 blommor. Jag gör vad som helst för dig
6 blommor. Jag tvivlar på ditt ord
7 blommor. Jag älskar dig
8 blommor. Jag förblir dig trogen intill döden
9 blommor. Jag vill vara ensam med dig
10 blommor. Vill du gifta dig med mig?

Hm, tänkte jag när jag läste detta. Undrar hur många gånger jag gjort bort mig? ;-) Hoppas att mottagaren varit lika omedveten som jag själv är om blomsterspråket....undrar också om jag själv fått ett kodat meddelande via blommor? Och inte förstått? ;-))

Det är midsommarafton och det regnar inte. Det blåser kallt men solen tittar fram ibland.


Jag har plockat blommor och ställt in till mamma att titta på. Ängsblommor så klart! Mamma har ont men kan vara uppe vissa stunder. Hon har sin vana trogen envisats med att diska men någon promenad blir det inte tal om. 


Maken, hunden och jag tog en promenad till sjön men det blåste så kallt så vi återvände strax till gården. Kanske blir det som på valborgsmässoafton? Nej, inte snö (!) men en brasa i öppna spisen i kväll ;-)

Sill, potatis och lax ska det bli på bordet. Och jordgubbstårta! :-)

I min MIDSOMMARKRANS till Dig ingår:

PRÄSTKRAGE för ljus och glädje
MIDSOMMARBLOMSTER för fest och skratt
SMÖRBLOMMA för sinnesfrid och värme
FÖRGÄTMIGEJ för att du inte ska glömma bort Dig själv
RÖDKLÖVER för kärlek och lust
ÄNGSKLOCKA för lycka och magi

Glad och Fridfull Midsommar!
❤️



Kommentera inlägget här :