När söner flyttar hemifrån....

publicerat i Allmänt;
Om någon händelsevis undrar hur det gick med mitt tvättberg så kan jag berätta att det ganska snabbt reducerades från Kebnekaise till Omberg och sen konstaterade jag belåtet att berget mest liknade en av Gamla Upsala högar...ända tills...vi började städa ur utflyttade sonens garderob....("jag tog det viktigaste, mamma, resten får du rensa ur!")...vips så växte berget igen....

I veckor, i månader, i år, har jag tjatat och gnatat och bönat och bett sonen om att han ska rensa bland kläder han inte längre kan ha, papper han inte behöver, böcker han inte läser, filmer han inte ser, grejer och prylar och....,.
Men icke...."sen"...när är "sen"? Det finns inget "sen", bara ett NU! Och nu har sonen redan flyttat...hm...

Eftersom vi vill använda rummet så har jag och maken börjat röja....
Dammigt? Det är bara förnamnet! Atji atjii prosit!

Oöppnad post, gamla hockeybiljetter, ett flertal klockor, ....allt åker ner i kartonger och kassar för sonen att röja ur.
Men vad sjutton gör man med gymmet under sängen???

Jag är själv en riktig "ekorre" men mina söner är lite värre. Eller så har de aldrig vågat sig på att rensa och sen få känna den härliga befriande känslan man får som belöning efteråt. Eller så är de helt enkelt lite lata? Eller bekväma kanske? ;-)

Det är inte förrän de flyttat ut som de förstår hur mycket grejer de har...Såna där "heliga" saker som gamla, smutsiga sportkepsar t ex som jag INTE fått slänga, ( nej, aldrig i livet!) blir plötsligt en belastning när de ska placeras i det egna hemmet ;-)

Jag meddelar en förvånad son att jag hittat två oanvända handdukar som är hans. -"Det är Lexington", säger jag,"ska du inte ha dem?"
- "Vaaa? Lexington! Var låg dem?"
- " På en hylla i garderoben som du rensat ur".....

Hi hi...och atji prosit, och stånk och stön...fullt upp att göra...ingen rast och ingen ro....sånt är livet ibland :-)
Men jag är så glad och stolt över att även den yngste sonen har egen bostad nu :-)

Och jag fortsätter tvätta....
Min himmel idag ❤️


Och jobbar. För det man inte orkar göra på fredag får man göra på söndag ;-)

Historisk söndag idag. Sverige har fått sin första kvinnliga ärkebiskop. Helt klart ett steg i rätt riktning, tycker jag. Heja kyrkan! Jag är ju inte "kyrklig" men det här var kul. Speciellt för att detta verkar vara en bra kvinna som vågar säga sina åsikter offentligt rörande t ex SD:s människosyn.

Fotbolls-VM är igång sen ett tag. Jag har ett sparsamt intresse, måste jag erkänna. Eftersom Sverige inte är med. Jag gillar ju fotboll men nej, det finns annat kul att göra. Det är färgsprakande bilder från Brasilien som fladdrar förbi i TV-rutan. Samba! :-) Men hu, så varmt och svettigt! Här varnas det för "arktisk sommarkyla" som ska invadera staden. Undrar vad det är? Fast man ska inte tro allt som står på löpsedlarna ;-)

Jag tvättar vidare...:-)
Allt gott!
❤️
Min barndomstavla ❤️

Kommentera inlägget här :