Sommarskrud

publicerat i Allmänt;
Jag har plötsligt kommit till insikt om att det här med att vara antirasist kan få vissa konsekvenser. Att man kanske t o m måste avbryta vissa kontakter för att må bra. Att ställa upp för en människa i alla lägen och sen plötsligt inse att nej, det här kan jag inte bejaka eller stödja. Här går en allvarlig skiljelinje. Det gör ont. Men det finns en gräns. Så här skiljs våra vägar. Med smärta och stor sorg. Besvikelse. 
Men samtidigt. För mig känns det som om jag släppt en börda. En börda som var en glädje under många år men som på senaste tiden blivit tung och sorglig. 
Jag är och förblir antirasist. Jag vill kämpa den goda kampen för alla människors lika värde. Kärlekens väg. Om en vän inte vill följa mig på den vägen så är det den vännens val.



Pingstdagen. Fåglarna har sjungit extra starkt och solen har tittat fram mellan rejäla regnskurar :-)
Ängarna är så vackra. Hela naturen har iklätt sig sin sommarskrud. Tack moder Jord!

Ljus, kärlek och fred
❤️

Kommentera inlägget här :