Spännande regn och en magisk plats

publicerat i Allmänt;
Nu regnar det igen...rakt ner...först dånar det kraftigt, smäller mot taket, sen avtar det lika snabbt som det kom och lämnar efter sig ett droppande ljud....
Regn kan vara spännande och fascinerande...tycker mitt barnbarn som har fullt upp med att upptäcka världen <3

Hunden måste ut. Bäst att passa på mellan skurarna!
På med stövlar och vattentäta kläder. Plask, plask säger det när man går i gräset. Det drippdroppar mot huvudet (skulle tagit en annan jacka, den med huva!) Det jag trodde var uppehåll visar sig vara en liten "skur" som variant till den stora skuren. Den vattenapporterande rashunden gillar inte alls regnet och undviker skickligt alla vattensamlingar. Hans kroppsspråk visar också tydligt att han vill gå hem, in i den goa, torra värmen...Efter en stund med "släpa hund" inser jag att detta inte är en "hundpromenad". Vänder tillbaka och då blir det fart på hunden! Jag försöker hålla samma fart men misslyckas. Flänger efter med utsträckt arm och koppel...:-) 
Bäst att tillägga att hunden var på en ordentlig långpromenad på morgonen, innan regnet, så motion har han fått ;-)
Under gårdagens promenad stannade jag och mamma upp vid denna vackra plats. Vår fantasi kom igång. Vem bor här? Vättar? Näcken? Älvor? Knytt? ;-) Platsen känns lite magisk...<3

Efter regn kommer solsken, hoppas jag.
Och efter tårar kommer leenden, hoppas jag också. För jag känner mig ledsen nu. Det var dags att ta ett svårt beslut igen. Ni vet, det är inte alltid man kan det man vill....Att acceptera sina begränsningar...det är svårt...

Vandrar vidare....❤️
Ha det gott! ❤️

Kommentera inlägget här :