Balsam och sinnesro

publicerat i Allmänt;
Vaknar klockan 6 av en hund som buffar på mig och tycker att "nu kör vi"! 
Ute är det vitt, vitt och en rosa himmel. Hade det varit januari hade jag jublat över denna vackra vinterdag...
Vid 9-tiden skiner solen från en blå himmel. Jag tar ett kort från mitt viloläge i bäddsoffan .


Två promenader senare ligger både jag och hunden hopkurade i soffan. Det var varmt och takdropp ute. Hunden var ovillig att gå och jag förstår varför. Stora snöklumpar fastnar i hans päls och tassar. Svåra att få bort. När han reser sig upp efter en tupplur på golvet återstår en stor vattenpöl...


Himlen är i alla fall härligt "vårblå" och fåglarna kvittrar ;-)
Hittade en kvist med videkissar i snön. Den fick komma in :-)

Nu mulnar det på.
Jag har nyss lyssnat på Lasse Winnerbäcks cd "Hosianna"...Love it! Tar mig sällan tid att lyssna på musik nuförtiden. Borde göra det oftare. Musik är som balsam för själen. Och smaken är som baken ;-)

Jag har så smått börjat meditera igen. Det går lättare och lättare. Övning ger färdighet. Och det känns så bra efteråt.
Så här kändes det igår kväll:
Jag mediterade och fylldes av ljus. Jag fylldes av glädje, inre glädje. :-)

Att meditera ger mig sinnesro. Jag släpper frustreringar, jobbiga tankar, världens oro och buller. Spänningar. Och ibland kommer ord till mig. I januari kom dessa:

Så mycket man vet som man inte förstår att man vet
Så mycket man anar men knappt vågar viska
Kunskapen som ligger där dold inom en
Sen länge länge
Det vi inte ens har ord för att uttrycka
Svaren finns där
Källan, kärleken, freden
Våga öppna upp och se
Våga lyssna på den inre rösten
Slöjorna blir tunnare
Det osynliga blir synligt
Källan 

Frid, ljus och kärlek till dig!
❤️

Kommentera inlägget här :