Stjärnklara tankar

publicerat i Allmänt;
Vad underbart det är att vakna och hitta ett meddelande på Facebook från en kär vän. Ett meddelande som börjar med "God morgon" och slutar med en "kram". :-) Så mycket lättare att starta dagen då. Någon har tänkt på mig :-)!!!

När tankarna irrar iväg och jag försöker hitta svar på alla märkliga och otäcka saker som händer i världen. När alla dessa "varför" och "hur ska det bli" blir för många i mitt arma huvud. När jag har svårt att "stänga av" och "koppla bort"....då tänker jag i fortsättningen rabbla följande ord av Paulo Coelho:
"Life is too short to be wasted in finding answers. Enjoy the questions."

Kanske kan jag låta bli att bli så frustrerad som jag blir ibland över "varandet". Allt får man inte svar på...Enjoy the questions...;-)

Har lekt med ett tulpanfoto igen ;-)

Vad kan man säga om vädret idag? Tja,..blötsnö och snörök...:(
Våren är mer än välkommen tillbaka!

Det sprakar så mysigt i öppna spisen. Den värmer så gott.

Ingen stjärnhimmel att beskåda i kväll. Annat var det igår kväll. Jag och hunden gick ut en sväng sent. Hunden hade nosen i backen men jag lyfte huvudet upp mot himlen. Det var tyst och stilla och alldeles stjärnklart. Underbar upplevelse. Så mäktigt! Nästan magiskt. 
Man känner sig liten när man tänker att jorden bara är en liten liten prick i universum. Vad är då jag? Men ändå, allt hör ihop. Jag är en del av alltet...du är en del av alltet! Och stjärnorna är långt långt borta men ändå nära. Och med ens stod tiden stilla..kändes det som...allt var nära, allt var nu och allt var här!  

Vi lever i en märklig tid. Forskarna har hittat ett eko från Big Bang men vi har svårt att hitta ett flygplan som landat "någonstans" på jordens yta....

Läste om springer spanieln Mollypops som räddade sin mattes liv genom att göra en Heimlich manöver när matte satt en godisbit i halsen! Otroligt! :-)
Jag tittar på min egen springer spaniel och undrar...men nej, jag hoppas den situationen aldrig uppstår. :-).....
 
Var rädda om er!
❤️








Kommentera inlägget här :