Efter regnet

publicerat i Allmänt;
Ibland är det verkligen bra med vänner som säger ifrån. Som påminner en om att sätta sig ner och lyssna på regndropparna som slår mot rutan! 
Tack min vän!!! <3

Tålamod och tillit...är det jag måste träna just nu...igen....
Vårblommor



Fick den här underbara berättelsen från min vän också: 
Det var en gång en präst som bodde i sin prästbostad invid kyrkan i närheten av en stor flod.
En sommar regnade det mycket och floden började svämma över. Folk som bodde nära floden började ge sig av till mer höglänta platser. En granne till prästen frågade om inte han också skulle ge sig av. Prästen svarade att gud skulle skydda honom. Vattennivån steg och vattnet nådde nästan fram till kyrkan när en bonde körde förbi i sin traktor och frågade prästen om han ville få lift till högre mark. Prästen svarade att gud skulle skydda honom. 
Vattnet steg ytterligare och gick nu till midjan på prästen där han stod utanför kyrkan. En fiskare rodde förbi i sin eka och frågade prästen om han ville få lift till högre mark. Prästen svarade att gud skulle skydda honom. Vattnet steg ytterligare och prästen var tvungen att ta sig upp på taket till prästgården. En räddningshelikopter flög dit och en man firades ner och han sa att han skulle ta prästen till högre mark. Prästen svarade att det inte var någon fara. Gud skulle skydda honom. Vattnet steg sedan ytterligare och prästen drunknade när vattnet steg högt över taket. Prästen kom sedan till Sankte Per och då frågade han förbryllat varför Gud inte hade skyddat honom. Då svarade Sankte Per:
"Gud skickade en bonde, en fiskare och en helikopter. Vad förväntade du dig att han skulle göra?"
;-))

Det regnade en hel del igår men idag har regnet dragit förbi. Jorden är vattnad. Gräset har efter både värme och regn växt sig högt, strax över "borde-klippt-tidigare-nivån"...
"Var fick du dina pärlor ifrån daggkåpeblad?
Jag fick dem bara som lån ett litet tag.
Jag vet ej, vem som lagt dem där, ty det var natt.
Vet bara i min skål jag bär en dyrbar skatt.
Den skall jag ge åt solen snart som en present,
ty varje pärlas glitter klart har solen tänt.
Blir du ej ledsen, när din skatt ej mer är kvar?
Nej, lyckligast är den som ger - ej den som tar."
- Anders Frostensson -

Och nu gol göken i väst :-)

Ljus och kärlek
Och tillit ❤️


Kommentera inlägget här :