Gåå då ändå då

publicerat i Allmänt;
Man lär sig så länge man lever :-)
Något nytt hela tiden. När jag öppnade ytterdörren i morse var det som att kliva rakt ut i sommaren. Solskenet och värmen slog emot mig :-) Helt underbart! Göken gal i väster = bäster ;-) Humlan surrade och fjärilarna prålade. Fåglarna drillade och så var det där märkliga lätet....Bakom vedboden...hm..."dooo-do doo-do,do...."
Kanske en duva tänkte jag... När den hållt på i flera timmar började jag fundera på om det var Skogsduvan. Såna har vi gott om här. Plockade fram den vackra stora fågelboken med läten. Men nej, Skogsduvan säger ungefär: "hou-uo" som "gåå då". Hm...bläddrade vidare, lyssnade vidare. Plötsligt: "gåå då ändå då"! Aha, Ringduvan! ;-)

Ringduvan enligt Solöga "Djurens språk": Kärleken har vingar. Min gåva till dig är att sprida kärlekens budskap. Säg något positivt till någon.  Gläd någon idag."
Kanske kan denna somriga bild vara till glädje?
Och denna, på Gullvivan❤️

Jag önskar dig en fin och ljus helg. Jag önskar att solstrålarna lyser på dig och värmer dig. Jag önskar också att fåglarna sjunger för dig!
❤️


Kommentera inlägget här :