På laddning

publicerat i Allmänt;
Det kom ett fint vårregn på morgonen. Vi tog en promenad till sjön. Mobilen låg hemma på laddning. Nere vid sjön bredde en fantastisk vy upp sig framför våra ögon. Vattnet rörde sig stilla och regndropparna nästan studsade på ytan. Det stiliga svanparet gled fram, mycket närmare oss än tidigare. Från höger kom andparet och från vänster kom paret Storlom. Tyst och stilla och så detta vackra vårsvärmeri framför våra ögon....och ingen kamera!!!!

Tur att jag loggat in på Hjärnkontoret. La upp denna fantastiska bild på näthinnan. Hoppas att inkorgen inte är överfull och att det finns lite plats i minnet för detta vackra ögonblick! :-)


Det är inte bara mobilen som ligger på laddning idag. Jag gör också det. Igår var en vilodag med en del jobb, idag är det "laddardag"... Sa min kropp. Röd lampa lyste. 1% energi kvar i kroppen, 25% i själen. Hm...retligt det där....Benens tur att värka idag. Aj, aj...
Ladda!!!
I morgon är det nog grönt ljus :-)

Jag läser i tidningen Nära att: "Barn har upp till ungefär 400 skratt på en dag, medan vi vuxna har 15."
!?!?
Är det så tråkigt att vara vuxen?? Har vi tappat skrattförmågan? Växer den bort?
Visst är det något att fundera på? 

Själv är jag full i skratt just nu. Har en en nyduschad hund som far som en tornado runt i rummet. Mattor flyger omkring och stolar flyttar på sig. Badhandukarna som jag lagt upp som skydd mot vätan på soffan ligger nu hopknölade på golvet. ;-) Men man kan ju tänka sig själv hur det ska kännas att ha en sjöblöt päls över hela kroppen...

"Visst är det synd om mig!? Matte säger att jag luktar sååå gott nu.....suck..."

Dags att logga ut för idag!
Tack för att Du tittade in här!
❤️


Kommentera inlägget här :