Liljekonvalj på G

publicerat i Allmänt;
En stilla dag, en vilodag. Passade utmärkt eftersom vädret var blåsigt, mulet och kallt. Helt ledig är man ju aldrig som egenföretagare men lite lagom med jobb är alltid kul :-) En långpromenad i skogen blev det också. Trodde inte att jag skulle klara det men ryggen tyckte att det var helt okey...
Och plötsligt, alldeles vid en stor sten, fick jag syn på den! Liljekonvaljen har små knoppar, den är på G!
❤️
Kändes lite "urrigt" inomhus så vi tände en brasa i öppna spisen. Så mysigt med det sprakande ljudet och värmen. Det tar fram filosofen i mig...;-)

Men jag tänker inte filosofera nu. Utan bjuda på några ord om utbrändhet som både är sanna och faktiskt lite roliga:

"Utbrändhet och de 7 dvärgarna"

Först blir man TRÖTTER - man orkar ingenting 
Sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor
Sen blir man BUTTER - ledsen, dämpad och arg
Sen blir man TOKER - står inte ut med någonting, tror man blivit tokig
Sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts
Sen blir man KLOKER - man börjar omvärdera livet
Till slut blir man GLADER - man blir stark, man vågar säga nej och man kan känna glädje igen

Den här ramsan har jag sett på flera ställen på nätet bl a Fb. Vet ej ursprunget.

Själv är jag just nu på Kloker-stadiet och börjar försiktigt "trippa" in på Glader...tror jag...

Sanna Nielsen gick till final. Rak, stolt och vacker stod hon där och sjöng med klar stämma. Så bra! Jag tror att alla som klagat på hennes utseende och allt annat ändå var lite stolta de också. I övrigt var det mycket "sömnpiller" tycker jag. Som vanligt. Och så några bidrag som man förundrat undrar "men vad är detta?" Som vanligt. För Eurovision är som vanligt ett spektakel. :-)

Ska snart titta på något djupare och finare program: "När livet vänder".
Det är så bra att få se och höra människor som upplevt fasansfulla och sorgliga saker som de tagit sig igenom och funnit glädjen igen. Styrka!
Vi klarar mer än vi tror!

Ljus och kärlek 
❤️

Kommentera inlägget här :