Själars möte

publicerat i Allmänt;
Ibland så möter man själar.
Inte bara en kropp, en yta.
Min egen själ möter en annans själ. Och på något plan så känner man igen själen fast man inte mött människan förut. Det finns någon sorts självklar kontakt. Något fint och djupt. Värme. Glädje. Godhet.
❤️
Då behövs inga artighetsfraser eller förklaringar, kontakten bara Är...
Man kan kalla det personkemi. Visst. Men jag tror att det är något både djupare och starkare än så...❤️


Nyss hemkommen från Hälsomässan i Falun. Gillar att gå runt och dofta på rökelse, känna på vackra stenar, beundra vackra smycken och tavlor. Hur människor klarar av att få behandlingar i folkvimlet förstår inte jag, men utbudet är fantastiskt.

För mig var mötet med två underbara tjejer det viktigaste. Den ena har jag mött förut, den andra bara på Fb. Så vackra själar! ❤️❤️
Köpte vacker tavla ❤️Målad av underbara Cecilia Almlöf, Mehedeby.

På hemvägen tog vi en extra sväng via Hedemora och Stjärnsund. Hedemora verkar vara en fin liten stad. Stjärnsund gav mersmak. Har hört att där ska vara så vackert och det var det även en sån här mulen novemberdag. Det kanska blir en sväng dit i sommar? Överhuvudtaget är det väl dags att se lite mer av vackra Dalarna... :-) Några tips? Utöver Rättvik, Mora, Falun och Leksand...;-)

Nu ligger mörkret över oss. För molnigt för att se stjärnor. Men dem finns där och blickar ner på oss. :-)

Hockeykväll för son och make. TV-kväll för mig och hunden. Nåja, iallafall för mig ;-) Ska krypa upp i soffan och mysa.

Ljus och kärlek
❤️
Pilen vid kanalen börjar fälla sina löv. Men är vacker i sin nakenhet också :-) Naturen lägger sig till ro.


Kommentera inlägget här :