Sticker bums

publicerat i Allmänt;
Jag vet att jag kanske hakar upp mig på oväsentligheter men jag kan bara inte sluta undra över vissa galenskaper här i världen...

Varför bygger Turkiets president ett lyxpalats med 1000 (!) rum??? Det kostade 2,5 miljarder och har en yta på 200 000 kvadratmeter...Vad ska man med 1000 rum till? 2,5 miljarder...tänk vad man kunnat göra för dessa pengar, rädda massor med liv, ge alla hemlösa ett hem...
Gör han detta "bara för att han kan"? För att skryta?? Tänk om han öppnade rummen för flyktingar? Men så blir det nog inte....;-) 
Du galna värld!!!

Helt galet är också att en liten flicka kan komma tvåa i en skönhetstävling när hon fortfarande ligger i sin mammas mage..."miss ultraljud"....!!!

Nej, nu räcker det med galenskaper för idag! :-)

Åter till den nära och mindre galna verkligheten. En god vän undrade vad jag gör för att stå ut i novembermörkret. Bra fråga! Måste tänka efter. Förutom att tända ljus och ta promenader även i "dåligt" väder... Jo, jag vilar så mycket jag kan. Mediterar. Pysslar inomhus. Tar fotbad. Läser. 



Förr tyckte jag inte om November. Tyckte att månaden enbart var grå, kall och "halkig". Men på senare år uppskattar jag även November. Vackert frostiga dagar. Skönt att vara inomhus och "pyssla". Man "får" vara trött....och blek ;-)

Så länge det inte är snökaos och halka så är jag nöjd :-)


( Men om någon "skänker" mig en solresa söderut så sticker jag bums)
Ska förresten "söderut"...till Göteborg...knappast en "solresa" men ändå....:-)

Till sist vill jag säga att jag tycker att Amanda Jenssen är en helt underbar människa. Varför kalla henne "utomjording"? Det är så skönt med människor som är som hon. Vackra med ett varmt inre ljus som lyser igenom. Äkta! Unik. Jag föll totalt för henne under Idol. Och hon slutar aldrig leverera bra låtar. :-) 
Så tycker jag. Andra tycker inte som jag. Fast det är många som gör det :-)

"Vildgåsen leder sin flock
genom den kalla natten.
Ya-honk! säger han och
för mig här nere låter
det som en inbjudan.
Många tycker nog det
är meningslöst, men jag
lyssnar intensivare, jag
finner dess mål och
mening där uppe mot
novemberhimlen."
- Walt Whitman -

Till sist bjuder jag på en hjärtlig pepparkaka. Oemotståndligt god ;-)

Ljus och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :