För just Dig!

publicerat i Allmänt;
Mina drömmar är befolkade av människor från förr och människor från nutid. De kommer och de går. De öppnar dörrar och försvinner. Ibland hänger jag med ut genom dörren mot okända äventyr. Andra stänger dörren bestämt efter sig men oftast är det jag som stänger dörren efter dem. I drömmen vet jag precis vilka människorna är men när jag vaknar sviker minnet. Kanske bäst så? ;-) Hjärnan rensar. Jag tror inte att det är människorna i sig som rensas ut respektive öppnar dörrar det handlar om, utan vad de representerar eller symboliserar. Det är nog samma sak med miljöerna. Jag springer genom korridorer och upp och nerför trappor. Klättrar i berg och raukar. Och så dessa hav och sjöar jag badar i sent på kvällen...i månsken...
Drömmarna känns inte obehagliga, bara mycket märkliga och lite stressiga. :-) Jag är inte drömtydare men nog verkar det som om jag rensar bort gammalt för att kunna släppa in nytt? :-)
Ibland måste man stänga en dörr och öppna ett fönster :-)
Inkommen efter en promenad till sjön tillsammans med hunden. Vi stod där på bryggan och njöt av stillheten och tystnaden. Att det kan vara så stilla och så tyst ibland! Inte en krusning på vattnet. Det är nästan magiskt. Eller rättare sagt det är magiskt. Jag ser mig omkring på allt det vackra som naturen bjuder mig på. De vackra höstfärgerna, det blåa vattnet. Jag andas in, känner tacksamhet, för jag vet, att här och nu finns allt detta för just mig. Just i detta magiska ögonblick. Tack <3


Det har regnat i natt och under morgonen. Löven är ännu blöta. Det har sin speciella skönhet :-)



Under de senaste dagarna har jag åter förundrats över vad som upprör folk i vårt land. Och vad som inte upprör. ;-)
Att Marabou tar bort "Trillingnöten" ur sin Aladdinlåda det skapar "storm"...Så listigt av Marabou! Vilket pr-knep! De vet att vi kommer bli väldigt nyfikna på ersättaren ;-))
Att man tar bort ett "n-ord" ur en Pippifilm får folk att rasa. Man kan ju tro att det är något "heligt" man tar bort??? 
Och vad skulle Astrid sagt? Ja, vad skulle Astrid sagt? Troligen det hon redan sagt. Att hon ångrade det där "n-ordet"....
Allt som var rätt för 40 år sedan är inte rätt idag...Det kallas utveckling :-)
"Vad är värt att bli upprörd över?" Denna mening läste jag på Fb igår.. Det följdes av ett inlägg om det underliga i att borttagandet av "n-ordet" är så upprörande medan det faktum att en rasist ska representera Sverige som talman i riksdagen, inte verkar uppröra lika mycket....Jag håller med! Det är underligt och sorgligt..."Vad är värt att bli upprörd över?"............
"Som om en fe rört bladen med sin trollstav"... Så började en höstdikt som jag skrev när jag var barn :-) Dikten publicerades i Västernorrlands Allehanda minns jag. :-)

Kom ihåg att naturen finns där för Dig! Varsågod! Njut! Den är magisk och Du den är gratis :-)
❤️

Kommentera inlägget här :