Magisk verklighet

publicerat i Allmänt;
Ta det lugnt...
Försök inte forcera något
Det som ska komma kommer till dig
När tiden är inne
Vila i tillit
❤️

Dessa ord fick jag till mig nyligen när jag försökte påskynda något jag egentligen inte kunde påverka :-)
Lite gråare höst nu. Lite blåsigt men varmt ute i torpet. Träden står alltmer nakna och tjocka mattor av löv brer ut sig på marken. Genom det grå molntäcket bryter solstrålarna då och då fram. 

Mer vatten i sjön nu. Det måste ha regnat en hel del här. Träden speglar sig i vattnet. Alla båtar är uppdragna nu. Allt andas vila. Vinden viskar: vila...

Jag vet inte hur det är för er men jag tycker att jag känner av tidsförändringen. Varje gång jag tittar på klockan så tänker jag:"men är hon bara..." ;-)

Favoritprogrammen är ju igång igen, som "Så mycket bättre" t ex. Det började med Ola Salo förra veckan. Honom gillar jag! Men tolkningarna av låtarna var lite tråkiga. Förutom Carolas. Enligt min personliga åsikt och jag är inget fan av Carola. Men vilken pipa hon har! :-) En som jag gillar mycket är Amanda Jensen. Och igår stod hon för det magiska. När hon sjöng sin version av När vi gräver guld...fick jag behagliga rysningar i hela kroppen ;-) Jag gillar de där "magiska" ögonblicken som uppstår ibland i det där programmet. Det är för lite "magi" i TV, eller hur?

Tur att tillvaron i verkliga livet bjuder på magi :-)

För det är magi
Att få gå här på jorden
Att få uppleva mörker och ljus
Att efter regn kommer solsken
Att efter vinter kommer vår
Att efter solnedgång kommer soluppgång
Att jag Lever
Att du Lever
Det är Magi
❤️
Och det är Kärlek

Tänd ljus! Sprid ditt inre ljus till andra! 
Så vandrar vi vidare på Kärleksvägen och skapar magi tillsammans! Följer du med? 
❤️









Kommentera inlägget här :