Känns fint

publicerat i Allmänt;
Att väckas av solens strålar, det känns fint :-)

Att sen vid lunch nås av nyheten att lille 2-åringen som försvann igår, är återfunnen vid liv, det känns väldigt fint <3 Han måste haft änglavakt den lille...

Och så fort ett litet barn kan försvinna...till synes spårlöst...
Vilka fruktansvärda timmar för de anhöriga. Så mycket skräck och panik. 
Jag minns paniken när min yngste och hans kompis, en jämnårig flicka, försvann under en kräftskiva vi hade med alla grannar utomhus mellan radhuslängorna. Barnen cyklade på sina trehjulingar runt, runt men plötsligt var de borta. Deras pappor letade men hittade bara cyklarna vid en lekplats...Den känslan och de katastroftankarna jag hade då, glömmer jag aldrig..."Är de ute på stora vägen?"
"Försvunna i skogen?"....Vi letade, överallt..under vad som kändes som en evighet...Det blev ett lyckligt slut! En bra bit in i skogen, satt de på en sten....<3...Tack gode Gud och änglarna för det!
Röda "stoppmärken" i skogen ;-)

Jag märker att jag blivit mer och mer "oseriös" ;-) Istället för att titta på politiska slutdebatten valde jag att titta på "Idol 10 år" och på "Parlamentet". Båda mycket underhållande. Jag ser numera ytterst sällan på Parlamentet. Det kan vara så plumpt och elakt ibland, tycker jag. Och uttjatat...Men igår var det kul! Och Soran var där ❤️

Sen slog vi över till SVT 1. Sonen som redan röstat ville se och höra. Och jag blev lite positivt överraskad över att så många politiker  visade så starka känslor när invandrings- och flyktingfrågan kom upp. Där visade alla partier "hjärta". Ja, alla utom ett, förstås...suck...


Undrar hur mycket de här debatterna ger oss väljare? Det är ju mängder med debatter och dueller. Och sen ska "proffs" tycka och tänka och utvärdera och analysera...Kan vi inte få göra det själva? Jag tror vi klarar det..eller hur? ;-)

Ska bli skönt när det här valet är över, känner jag. Skönt att slippa dessa intetsägande valaffischer som skräpar ner och dessa fåniga reklamfilmer...och...dessa väljarundersökningar...ständigt dessa väljarundersökningar....;-)
Och så får vi ju hoppas på att vi har en regering överhuvudtaget när vi vaknar på måndag morgon....
Det blir spännande det här...:-)
Och nu märker jag att jag låter väldigt negativ i min positiva blogg...;-) Sorry!


Sjön i dag 

Tystnaden har lagt sig över torpet. Make och son är på hockey. Hunden och jag vilar.
Då och då bryts tystnaden av en minifyrhjuling som en liten kille far fram och tillbaka med på vägen.....I stan störs man inte av motorljuden, de finns där hela tiden, men här...

I morgon ska jag rösta. Med hjärta och sunt förnuft. ❤️


Hittat och "lånat" från Facebook <3

NAMASTE
❤️




Kommentera inlägget här :