Mäktigt skådespel

publicerat i Allmänt;
Står och blickar ut över kalhygget. Något rör sig därute. Nu ser jag, det är familjen rådjur, mamma och kidsen :-) Så fina!

Plötsligt syns ett annat djur en bit bort. En med yvig vacker svans. Räven är på besök igen. :-) Och så kommer den stora örnen flygande, den brer ut sina vida, granna vingar och seglar en stund över området...:-)

Det är mäktigt det jag får äran att beskåda :-)

Några bilder från detta skådespel har jag inte. Det är så svårt att zooma in med mobilens kamera...så tyvärr. Men på min näthinna kommer bilderna finnas kvar länge. 

Men det finns annat i naturen som är lättare att fota. Alla växternas vackra färgskiftningar :-)
Älskade Höst! Så vacker! <3

Igår upptäckte jag plötsligt denna vackra vita Lupin som växer på andra sidan diket. Sen blomning! <3

Och så börjar Höstastrarna blomma! :-)

"Min färg är lila. Och jag får mitt lystmäte i september."
- Gunnel Carlsson -

"Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi se ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkret är allt som ljuset
med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär."
- Erik Blomberg -

Sov gott
❤️
Änglar vakar hos dig
❤️




Kommentera inlägget här :