Något fel på synapserna? :-)

publicerat i Allmänt;
Jag tänker börja samarbeta mer. Med mig själv :-) När kroppen skriker "nej" så får själen finna sig i det. Och hitta på något kul istället för det roliga som egot ville göra. För kroppen förhandlar inte, den bestämmer. Egot kan tänja på gränserna men det blir ont värre efteråt. Så det handlar om att ändra inställning där uppe i hjärnkontoret. Sträcka ut en hand, få parterna till förhandlingsbordet och förhoppningsvis komma överens om ett gemensamt förhållningssätt. :-)

Planen är att om kroppen tidigt börjar signalera om att "nej, det där funkar inte"när den märker att egot är på planeringsstadiet så kan hjärnan och själen ställa om och ställa in och hitta bra alternativ....innan egot deppar ihop och drar på sig offerkoftan...
Bra va? ;-) Tänk så många tårar jag skulle spara!!! 


På tal om Hjärnkontoret. Vad händer egentligen på vägen från min hjärna till min mun? När sonen ställer en fråga och svaret är "oktober", vilket är helt klart inne i mitt huvud, men ut kommer: "onsdag, nej jag menar torsdag"! ??? Sonens "va?"är väl befogad och hans blick...ja, ni förstår...;-)
Till förhandlingsbordet! Vi måste sätta till en utredning angående troliga fel i synapserna!



Det finns nyheter som gör mig rörd. Som när ett lesbiskt par fick ett otäckt hotbrev i brevlådan och hela byn ställde upp på en manifestation som stöd för paret. Igår brann ljusen i Lillhärdal för kärlek och mångfald ❤️

Det var intressant på Skavlan igår när Stefan Einhorn berättade om de nya, sju dödssynderna. På första plats kom "falskhet". Vi ljuger ca 8 ggr om dagen och de tre vanligaste lögnerna är: 
"Tack, jag mår bra"
"Jag hörde inte telefonen"
"Kul att se dig"
;-))

I Dubai är det fortsatt väldigt varmt för svenska besökare. + 39 upplevs av kroppen som + 48! Men invånarna tycker att det börjar kännas svalare nu... "En annan del av världen"...Maken längtar hem...
Där jag bor :-)


Nu är jag ärlig:
Ljus och Kärlek sänder jag dig
❤️

Kommentera inlägget här :