Sparar lite sommar

publicerat i Allmänt;
Lördag
Dimman kommer insmygande från havet och lägger sig över ån ända in mot stan. Men alla vackra marschaller lyser upp i sena kvällen. Många båtar passerar förbi på ån. Mycket folk är ute och promenerar eller cyklar. Jag sitter på balkongen med ett glas vitt och bara njuter av stämningen denna varma septemberkväll. Det är Å-draget i stan. Vi tar farväl av sommaren och hälsar hösten välkommen.


Tidigare denna sköna dag var vi ut till torpet för att hämta lavendeln som får fortsätta blomma på balkongen i stan. Vi plockade av tomaterna också som får mogna vid köksfönstret. Och en knippe skönblommande och välluktande basilika hängdes upp på "anslagstavlan". Så sparar vi sommaren en stund.



Nere vid sjön hände något ovanligt. Den annars så motvilliga hunden gick direkt ut i vattnet ända tills det nådde magen! Visserligen var han törstig efter en promenad i värmen men så ivrig att gå ut i vattnet har han aldrig varit förr! Den här sommaren har förändrat honom! Någonstans långt därinne kanske han vet att han faktiskt är en vattenapporterande ras ;-))

Mina tankar var hela dagen hos min syster som gifte sig i Lye kyrka på Gotland. Strax före klockan två blev jag lite nervös och sen blev jag lite gråtmild...märkligt...det kändes som om jag var där...:-)
Har sett några kort. Brudparet var så fina och mina söner och alla de andra "mina" likaså! Förstås ;-) 
Och nu fäller jag en liten tår igen ;-)

Söndag
Jag och maken är på hemväg från 50-årskalas. En av makens kusiner fyller och nästan alla makens kusiner var där. Trevligt att träffa släkten på kalas. Vi har ju kommit upp i den åldern när man mest träffas på begravningar. 

Jag är trött och glad. Solen börjar dala. Söndagen ska snart gå över i måndag och en ny vecka är på ingång. 

Önskar Dig kraft och glädje inför veckans alla möjligheter.
Sov gott!
Sköna drömmar!
❤️



Kommentera inlägget här :