Hur mår du?

publicerat i Allmänt;
"Hur mår du?", frågar jag en vital äldre dam. 
"Hur jag mår? Jag mår alldeles utmärkt. Jag mår så bra så jag ibland måste fundera på om jag verkligen lever." Svarar hon...:-)

Eftersom jag själv nästan känner mig som om jag vore 100, skrattar jag gott åt detta positiva svar. Och sänder en önskan "uppåt" och "framåt", att jag själv en dag kan svara med samma ord om någon frågar hur jag mår :-)
Yoga Inspiration Facebook 

Det här med ålder... Det är något märkligt som händer nu...Plötsligt blir man bjuden på 60-årsfester. Det var ju alldeles nyss som "alla" fyllde 50!!! ;-)

Dags att fira Våren också! Valborg. När man inte bor i Uppsala eller dess omnejd längre är det nästan så man glömmer bort Valborgsmäss. I Uppsala är det så stort! På gott och ont... Många glada minnen har jag från den tiden det begav sig. Men lite smolk i bägaren var det alltid att se de i yngre tonåren som fulla raglade omkring...

Vet inte riktigt var jag har studentmössan...men det gör ingenting, jag tänker ändå inte damma av den :-)

Får se om det blir till att gå och värma sig vid någon kase. Förra året satt vi i torpet och tittade på snön som yrde ner utanför ;-)

För oss hundägare är det ju inte så kul med Valborg. Ytterligare en helg då det ska smällas. Plågsamt för djuren! :-(

Hur som helst: Vintern har rasat ut. Sköna Maj Välkommen! :-)

Favorit i repris <3


Yoga inspiration Facebook 

Ha en glad Valborg och en skön 1:a Maj! Var rädd om dig och de dina. Både de tvåbenta och de fyrbenta.
❤️



Kommentera inlägget här :