Värdefull

publicerat i Allmänt;

Denna bild får "symbolisera" denna dag...:-)

Sol
Solstol
Värme
I lä för blåsten
Molntussar
Glass
❤️
TACK!!!
❤️

Men...det finns alltid ett "men"...När jag mår bra, när jag mår gott, dyker ändå alltid det där dåliga samvetet upp...en känsla...tvivel..,"har jag rätt att må så här bra/ha det så här bra?" När inte andra har det? Kommer det att hända något tragiskt nu? Som ett "straff". Jag vet att det är idiotiskt att tänka så!!! Ändå...det gnager...jag är ju uppfostrad i ett land där "du inte ska tro att du är nåt" och "det är det du Gör som är värdefullt, inte det du Är"...osv...
Knoppar och blå himmel <3

Nä, jag får nog ta mig i kragen och försöka inse att "alla människors lika värde", också gäller mig. Även när jag bara sitter i solen och njuter. 

"Det ska va gött å leva
Annars kan det kvitta
Fint å leva
Annars kan det kvitta
Lätt å leva
Annars kan det kvitta
Spring inte runt och vela
Då sabbar du det hela
Spring inte runt och veva
Det ska va' gött, gött, gött
Gött å leva!"
:-)
Galenskaparna & After Shave
❤️

En larv tog sig makligt fram på stigen. Jag har alltid kallat "såna" här för "Tusenfotingar" men jag vet inte om det stämmer... Fin var den i alla fall!

Nu hänger tavlan som jag "fyndade" igår, i sovrummet i gamla stugan. Passar jättefint där :-)

Katastrofläget i Nepal blir bara värre och värre...

The Master Shift Facebook

❤️
Kom ihåg att Du är Värdefull! För att Du är just Du!

NAMASTE
❤️




Kommentera inlägget här :