Öppnar upp

publicerat i Allmänt;
Det skulle inte mulna på förrän till kvällen. Men vi kände nog på oss att det inte stämde. Morgonens och förmiddagens sol och värme ger oss energikickar. Vi öppnar upp fönster och dörrar. Ut med den instängda vinterluften och in med den friska vårluften. Jag städar. Våttorkar med såpa. Åh, det doftar gott. Maken fixar på gården. Vi är lite "modiga" och bär ut utemöblerna. ;-) 

Efter lunch kommer molnen. Det är ännu varmt. Vi tar en långpromenad. Skogen omsluter oss. Mycket att nosa på för hunden. 
På tillbakavägen ser vi herr och fru And som hittat sitt eget lilla ställe i en porlande bäck.
De syns lite dåligt men de är där :-)

På gården hänger ekorren i ensamt majestät i fågelmataren. Nu lyckas jag fånga honom (?) på kort. Om än lite suddigt ;-)


Och det mulnade på ordentligt så resten av dagen tillbringar vi inomhus. Skönt, tycker hunden och kryper ihop i soffan och snarkar ljudligt ;-)

Kanske blir det lite målande av idag också :-) Jag har "kluddat" och "kladdat" med fingrar och svamp. Målat fritt på ett sätt som jag inte gjort sen barndomen. Släppt loss ;-) Lager på lager. Lite riskorn fick komma med också. Den tavlan blir nog aldrig "färdig" men just nu ser den ut så här:

Inget att sätta på väggen men visst blir man glad av den? :-)

Kanske blir det en tur till vackra Rättvik i morgon. Vi planerar så men det är svårt att veta hur dagsformen är när vi har den här evighetsförkylningen...Hoppas!!

Och Ingemar Stenmark är i final i "Let's Dance"...vem hade trott det, inte jag i alla fall...;-) Men jag håller på Marie! :-)

"Sista tulpanen" ;-) Vacker <3

Allt gott!
❤️



Kommentera inlägget här :