Gudomligt

publicerat i Allmänt;
Dagen är grå, grå, grå...
Men ganska bra ändå...
Maken åker ner till Uppsala och kör hem svärmor från sjukhuset.
Hunden vägrar både promenad och mat - han vill bara sova ;-)




Jag är hellycklig över att ha orkat baka! Två pajer. Det var längesedan jag klarade av detta senast. Visst känns det i ryggen men ändå! Gillar att både äta och baka paj. Skulle jag ha någon form av försäljning av mat så skulle det vara pajer. Ett trevligt "pajeri" helt enkelt. ;-)) Nåväl, drömma och fantisera kan man ju alltid göra :-)


Gårdagen var sååå underbar. En solskensdag! Vi avslutade den på allra bästa tänkvärda sätt. Vi gav oss ut i båt på sjön på kvällen. Det var alldeles blankt och stilla och alldeles tyst. Solen var på nedgång. Det var obeskrivligt vackert och inbjöd till meditation. Motorn fick vila. Maken rodde. Ibland låg vi stilla och bara "guppade" lite lätt. Gudomligt! <3



Det är såna ögonblick man får spara och minnas. Plocka fram en grå dag i november :-) Hoppas du också samlat fina ögonblick i sommar.

Jag fick så fina och positiva reaktioner på mitt inlägg igår. Tacksam för det. Nu vågar jag öppna upp mitt inre mer och mer framöver :-)


Jag uppmärksammar "godheten" då och då. Idag vill jag uppmärksamma ett brudpar i Turkiet, på gränsen till Syrien, som istället för att lägga sina hopsparade pengar på stor bröllopsfest, delade ut mat till flyktingar. Iklädda sina bröllopskläder stod de själva vid spisen och delade ut mat! <3 <3 

Godhet finns! I stort och smått! :-)

I morgon får vi "finbesök"...syster med make och barn. <3

Källan
❤️
Källan
Ständigt flödande
Av ljus
Av Kärlek
Av Energi

Till Dig
Genom Dig
Från Dig
❤️

Allt Gott!
❤️


Kommentera inlägget här :