I mitt andrum

publicerat i Allmänt;
Ännu en varm, solig dag. Jag bugar mig tacksamt. 
Låter solen bestråla min bleka, värkande kropp. Det känns gott.


Min själ är inte i form. Det är som ett tomrum breder ut sig och det ekar ihåligt. Men hjärnan går på högvarv...!

Försöker "landa" :-)
Om du tycker att detta verkar "flummigt" så läs inte vidare, det blir bara "värre" ;-) 
Jag öppnar härmed dörren till mitt inre:
❤️
I min tid och i mitt rum
Försöker finna balans
Försöker hitta styrka
Skapar nytt
Söker närhet
Och ensamhet
Vill vila i ro och tillit

Försöker hitta hem...i det som är Jag

Vill känna, uppleva och leva
Inom mig
Utifrån mig
Det som är Jag
Mitt rätta Jag

Inte det jag som andra vill styra
Skulden som andra lagt på mig
Allt jag lyssnat på och blint lytt
Alla gånger jag tystats
Det var inte Jag....


Tillit kommer aldrig utifrån
Den skapas inom Dig
Du kan inte ärva en tro
Din tro växer inom dig
Utifrån din egna upplevelser

Mina upplevelser blir min tro, min sanning
Mitt andrum

Insikter talar till mig:
Du har rätt att skapa dina egna ceremonier 
Dina egna ord formar dina böner
Källan till allt liv är inte ouppnåelig 
Källan bor inom dig

Du är inte syndig 
Du gör fel ibland
Ånger blir till förlåtelse
Inom dig, inte utifrån

Änglar omsluter dig
Utan krav
Av ren kärlek
Från kärlekens Källa

Ditt andaktsrum finns i ditt hjärta
Du bär det alltid med dig
Gå in där i stillhet och tystnad
Ställ dina frågor 
Lyssna

Du är på en resa
Din själ reser
Ingen början, inget slut
Nu och Här
I kärlek

Kroppen har en början och ett slut
Inte själen

Älska dig själv och andra
För du är älskad
Livets Källa är Kärlek
❤️

Vill citera Klas Parknäs:
"Jag fick höra att jag skulle öppna mitt hjärta och ta emot Gud.
Jag behövde öppna mitt hjärta och ta emot mig själv.

Gud fanns redan där."
❤️
- Ur Tillvarataget, Klas Parknäs -

❤️

Favorit i repris :-)

Plötsligt fick jag syn på denna giftiga, men ack så vackra Fingerborgsblomma i skogen :-)

Nu går jag in i mitt andrum igen. Försöker lugna sinnet. Öppna hjärtat.

Tack till dig som ville ta del av mina tankar. Var rädd om dig! Din kropp och själ. ❤️
Kärlek ❤️





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta:

Massor med kärlek till dig Gunilla, som idag tog ett stort steg genom att kliva ur dina inre tankar och känslor och dela dem med oss. Tack ! <3 Kram <3

Svar: Tack fina Lotta <3
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :