Minne och outfit

publicerat i Allmänt;

Ja men precis så! Jag minns att jag gick och la mig tidigt och jag minns att jag hade svårt att somna...jag minns också att jag inte gick upp för att kolla om jag kunde se meteorregnet som jag ville se..men totalt glömt bort....att jag ville se...suck... Jo, visst, det blir fler chanser men i natt fanns alla förutsättningar eftersom månen inte lyste så starkt...Såg du meteorregnet? Berätta! Det var visst väldigt vackert! :-)

Nej, av med "bitterkoftan" nu! Vad var det nu jag skulle skriva om ;-)? Öh???


Vad är upp och vad är ner? ;-)

Jo! Outfit var det ju!
Hur ser din outfit ut inför hösten? Något nytt? Något brittiskt? Det är tydligen höstens trend. I alla fall hos Ellos vars katalog damp ner i postfacket häromdagen. ;-)
Snyggt men lite tråkigt var min känsla. Murriga färger. Men Mick Jagger var med på en bild. Det är ju aldrig fel...trendnissen genom alla tider...eller ja, i alla fall på 60-talet. Och det är 60-talet som gäller, bara så ni vet ;-) "Swinging London" :-)

Inredningstrenden då? Ja, lite murrigt där också. Och "kreativt kaos". Bilden till texten visar något som inte jag kallar "kaos" precis...mer tillrättalagt..läser och förstår att "kreativt kaos" i detta fall handlar om att ha t ex sina penslar stående framme...man ska visa vem man är via sin inredning...aha! Men om jag skulle ha mina målarprylar framme på en vagn eller hylla så skulle det garanterat inte se så där snyggt ut som på bilden...fast om jag köper just den vagnen som är på bilden så...nä, nä! Om jag har mina prylar framme så ser det inte tillrättalagt ut men det blir ett väldigt personligt, kreativt kaos som kommer att få alla att förstå vem jag är! Hi hi!!! ;-)
Det är kul att bläddra i kataloger!!

En kär vän tipsade mig nyligen om att lyssna på Deva Premal när jag mediterar. Nu lyssnar jag på henne när jag målar också. Skönt. Stillsamt. Magiskt. :-) Och på tavlan dyker det upp mer och mer. Änglar, människor, fåglar, en hund, en munk/nunna...Spännande! 

Det vore väldigt ovanligt för mig om jag inte skrev något om den senaste tragedin. Den på IKEA i Västerås. Fruktansvärt! Våra tankar går naturligtvis till offren och deras anhöriga <3
Det som gör det hela ännu värre är att man på rasist- och hatsajterna "vet" vad som hänt...fast man inte vet något alls...man skriker, hatar, hetsar och använder tragedin för att understryka sitt hat. Även talman Söder har gått ut med hemska uttalanden för att vinna poäng och röster. 
Två män är anhållna. Låt polisen sköta utredning och förhör i lugn och ro. Tids nog kommer gärningsmännen (om det nu är två?) att dömas och straffas. Låt rättvisan ha sin gång. 

Nu såg jag att den äldre misstänkte erkänt och att den yngre släppts....

Styrka och Ljus till de anhöriga <3
Och till Dig!

Jag är nu "hockeyänka" igen. Jag och hunden tycker väl att det är fånigt med hockey på sommaren men det tycker inte make och son... Jag njuter av friden och hunden väntar och längtar....;-)

Skön, solig och varm dag går mot sitt slut. 
Sov gott!
Änglarna vakar hos Dig
❤️



Kommentera inlägget här :