Regnbågen och katten

publicerat i Allmänt;

Det började regna igen...konstaterade vi suckande...men solen sken också och jag sa: "nu får vi hoppas att det blir en regnbåge som tröst för att det regnar nu igen..."
Kort stund därefter blickade jag ut genom fönstret och...jag bara skriker och rusar ut, ut i regnet. För därute lyser en regnbåge av gigantiskt slag! Så otroligt tydlig och hel från ena sidan till den andra. Jag tar många kort men lyckas inte få med hela bågen på ett enda. Jag står där i regnet och struntar i att jag blir blöt för njutningen är så total. Jag har sett många regnbågar i mitt liv och många just här, men denna är något helt exeptionell! Och jag skrattar. Och tänker att där fick jag ett svar som heter duga. Jag bad i går kväll om att något speciellt skulle hända, något magiskt och trevligt....;-)



Undrar vid vilken sida skatten finns ;-)

Har ni hört om katten Tresh? Han som är innekatt och aldrig varit utanför dörren? Förrän i måndags. Husse skulle slänga gamla soffan på återvinningen. Han spände fast soffan på biltaket. Vad han inte visste var att Tresh på något märkligt sätt hade gömt sig i eller under soffan. Soffan slängdes och husse åkte hem. En stund senare gjorde Johan Norling på Gästrike Återvinnare en märklig upptäckt: ett katthuvud stack upp ur containern...
Det hade kunnat sluta med en katastrof men nu fick Tresh komma lyckligt hem, tack och lov! Även katter har skyddsänglar :-)



Några vinbär kvar på busken

Stockrosen har stora knoppar men kommer den att hinna blomma? Knoppen är i alla fall vacker ;-)

Tack för alla positiva reaktioner på gårdagens inlägg! De värmde <3 Gött att veta att många andra känner likadant. <3

Vi ger inte upp!
:-)
 
God natt!
❤️

Kommentera inlägget här :