Älska dig själv

publicerat i Allmänt;
Sista augusti. Kalendern säger att nu går vi in i hösten. Men värmen och solen säger att sommaren stannar ett tag till. 

Såg delar av Kristallgalan igår. Missade "strulet" men hann se glada och missnöjda (som log ändå) vinnare och förlorare. Konstaterade att jag ser ganska lite på TV, då många program och personer kändes väldigt obekanta...;-) 

Det jag fastnade för var när Sanna Nielsen sjöng "Rör vid min själ" under minnesstunden av de TV-personligheter som lämnat oss under året.
Försökte googla fram texten men det var svårt att hitta hela texten, dvs med båda verserna. Men till slut så.
Varsågoda:

Lyrics: Åsa Jinder
Music: Rolf Løvland

När skymning sjunger i de vilda skuggor
sin vaggsång tyst för himlens röda sky.
När natten svävar bort på fågelvingar
över de trolska skär då dagen gryr.

Då kvällen djupnar, allt är lugnt och stilla,
en vind sig rör ur fjärran ensamhet.
Då morgonrådnaden sig strör och virvlar
när ljuvlig svalka andas salighet.

Chorus;
Rör vid min själ - mitt frusna hjärta ropar
av längtan till en lust som föder liv.
Rör min själ - jag väntar i den tystnad
som tusen läten gömmer sig uti.

Chorus;
Rör vid min själ - mitt frusna hjärta ropar
av längtan till en lust som föder liv.
Rör min själ - jag väntar i den tystnad
som tusen läten gömmer sig uti.

Chorus;
Rör vid min själ - mitt frusna hjärta ropar
av längtan till en lust som föder liv.
Rör min själ - jag väntar i den tystnad
som tusen läten gömmer sig uti.

Av längtan till den lust som föder liv.

© 2001 Universal Music Publishing, Sweden


Idag läste jag att en av mina favoritförfattare Wayne W. Dyer, lämnat jordelivet. Så mycket klokheter han delade med sig, så mycket insikter. Den första av hans böcker jag läste var, den på sin tid tid revolutionerande "Älska dig själv". Mitt exemplar av den är läst, tummad, lite fransig och full med understrykningar :-) Den gav mig nya insikter och ett nytt sätt att tänka. Jag förstod att jag hade rätt att tycka om mig själv. Sen har det tagit massor av år att verkligen förstå det på djupet och våga leva därefter. Min mor och andra vuxna omkring mig förfasade sig över denna bok som de själva aldrig läste men ansåg uppmuntra till egoism....så fel de hade! 
Har läst många "må-bra-böcker" sen dess men jag anser fortfarande att de flesta bara är upprepningar av Dyers bok. Lite omgjort och i snyggare förpackning ;-) 
Där startade min andliga resa :-) Tack Dr Wayne W Dyer! <3


Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :