"Dumpstra, vejpa och mannis mamma"

publicerat i Allmänt;

De nya orden: 
Om du sitter alltför nära med näsan i mobilen kan du få ögonkramp ( falsk närsynthet)
Värdgraviditet är att bära och föda ett barn åt någon annan. 
Vejpar gör du om du röker en e-cigarett.
När du ståpaddlar står du på en surfbräda och paddlar.
Tittar du på plattfilm så tittar du på traditionell film utan tredimensionella effekter.
Dumpstra är att söka efter och använda sådant som andra slängt.
Klittra är ett annat ord för kvinnlig onani. 
Osv...
Samtliga ord är från "2015 års Nyordslista". Självklart finns ord som  swisha och groupie och EU-migrant med också. 

Jag tycker att det är kul med nya ord, även om jag är dålig på att "hänga med i svängarna" (åh, det där lät gammalmodigt;-) Hi hi!

På tal om ord så kan jag inte låta bli att berätta om mitt tvååriga barnbarn som envist håller fast vid att kalla mig för "Manni" istället för farmor. När vi firade jul tillsammans försökte hennes mamma träna henne: "säg fa,fa,farmor!" Vad säger barnet då? "Fa,fa,Manni!" Och ler stort! :-) 
Hi hi! Jag gillar hennes envishet angående detta. Tids nog blir det "rätt", om det nu måste bli "rätt"? Jag tycker det låter gulligt med "Manni". Problemet är att hennes moster har en hund som heter "Money"...och barnbarnet säger "manni" om honom också... Vi undrar alla hur det kommer sig att "farmor" blivit "money"....hi hi!

Snart nyår. Nu har jag börjat städa. För på onsdag kommer min mamma. Eller "Mannis mamma" som barnbarnet kallar henne. Förresten så kommer barnbarnet också då! Full rulle över nyår alltså! :-)

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :