Gå varsamt

publicerat i Allmänt;
15 december

Jag gillar vita blommor, som ni kanske märkt ;-)

Det blir inte alltid som man tänkt sig, ibland blir det bättre. Men inte idag. Istället för yoga blev det sängläge. Feberont och halsont. Grrr....?
Men jag är tacksam över att jag inte har vinterkräksjuka, den härjar nu har jag förstått. 

Vet att jag delade följande visa med er förra julen, men jag gör det igen :-)

Koppången 

Text Py Bäckman

Musik Per-Erik Moraeus
Sången är uppkallad efter ett naturreservat som ligger norr om Orsa precis på gränsen mellan de gamla fäbodmarker och Finnmarken

Här är stillhet och tystnad

nu marken färgats vit

från den trygga gamla kyrkan

klingar sången ända hit

jag har stannat vid vägen

för att vila mig ett tag

och blev fångad i det gränsland

som förenar natt och dag
Ett sken ifrån ljuset

bakom fönstrets välvda ram

har förenat de själar

som finns med oss här i tiden
Jag vet att de som har lämnat oss

har förstått att vi är

liksom fladdrande lågor 
så länge vi är här
Där bland gnistrande stjärnor

som förbleknat en och en

kommer livet väldigt nära

som en skymt av sanningen

vi är fångar i tiden

som ett avtryck av en hand

på ett frostigt gammalt fönster

som fått nåd av tidens tand
En sekund är jag evig

och sen vet jag inget mer

bara ett att jag lever

lika fullt som någon annan
Jag är här och 
mitt på en frusen väg

finns det värme ändå

fastän snön börjar falla 
och himmelen är grå
Här är stillhet och tystnad

nu när psalmen klingat ut

men jag bär de gamla orden

i mitt hjärta som förut

jag sjunger för himlen

kanske någon mer hör på

”Hosianna i höjden”

sen så börjar jag att gå
Jag går till de andra

jag vill känna julens frid

jag vill tro att han föddes

och finns med oss här i tiden
Det är jul och 
det finns ett barn i mig

som vill tro att det hänt
och som tänder
ett ljus varje söndag i advent
❤️

Kryapåer-hälsning till er som behöver detta. Och Ljus och Kärlek till er alla! ❤️

Gå varsamt på jorden 
Dela de kärleksfulla orden
❤️

Kommentera inlägget här :