Änglar, hjältar och tomtar

publicerat i Allmänt;
19 december

Där är de, Svenska Hjältarna ❤️

Som väntat blev jag helt tagen av de Svenska Hjältarna. Modet. Medmänskligheten. Värmen. Uppoffrandet. Kärleken. Ljuset. 

Några kände jag till sedan tidigare och även skrivit om här på bloggen. Andra var nya för mig. Alla ger de hopp om mänskligheten. Ljus i mörkret. Värme i kylan. Och helt klart vandrar det änglar på vår jord! 
Om du inte såg programmet, se det! :-)

Håll mitt hjärta 
Håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Håll mitt hjärta 
Håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ

Håll mitt hjärta 
Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta 
Håll min själ
❤️
Björn Skifs

Som alltid när godhet visas upp kommer de missnöjda kommentarerna. Men "vi som byggde landet, vi får ingenting vi" osv...(ofta uttryckt med betydligt hårdare ord)  Jasså? Ingenting???

Det verkar som om vi i Sverige börjat "tröttna" på fattigdomen, vi "orkar" inte se tiggarna längre. Det blir allt fler vedertagna ursäkter. "Det hjälper ju inte att skänka dem pengar". Jasså? Är det verkligen så? Jag tror att vi egentligen är trött på att vara frustrerade över att så lite görs, att vi själva upplever en hjälplöshet...men att låta frustrationen gå ut över romerna är omänskligt...de lider tillräckligt ändå. Att EU inte pressar Rumäniens regering är det som gör mig frustrerad. 

Men samtidigt finns godheten kvar, vi skänker väldigt mycket pengar till välgörenhet och hjälporganisationer nu i juletid. 

"När godheten står still 
rör sig ondskan"
( tror att det var så Mark sa igår )

Nu är vi på väg till sonens familj i Haninge och julfirande där. Solen skiner och det är + 5,5 grader varmt. Inte mycket till julstämning utomhus men det går ju att fixa inomhus :-)




Och nog var det julstämning i deras hem! Sååå mysigt!!!


Nu är vi mätta och belåtna och efter kaffet vänder vi åter hemåt. 
Tack son, svärdotter, barnbarn och bonusbarnbarn! <3

Ljus och kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :