Jag gillar min vardag

publicerat i Allmänt;
10 december


Nobeldagen idag. Jag är ovanligt ointresserad av detta spektakel i år. Brukar vissa år känna till pristagarna ganska bra. Inte till namn men väl deras upptäckter och forskning. Fysik brukar vara intressant även om jag inte förstår allt. Långt ifrån allt ;-) Men i år har detta gått mig förbi. Kanske kikar jag lite på prinsessorna i kväll. ;-)
Det närmaste jag har varit Nobelfesten är att jag en gång för längesen kände en som serverade en gång på en  Nobelfest ;-) ...
Men ärligt talat så tycker jag inte att det ser så lockande ut att vara med ( om man inte är pristagare förstås) Det är ju lite "långdraget" :-) Och hur gör de kungliga damerna med toalettbesök? ;-) Är de utrustade med en alldeles speciell blåsa som kan hålla tätt timme efter timme...? 

Jag återvänder i mina tankar till min "grå vardag" som jag trivs alldeles utmärkt med. Haft hantverkare i lägenheten (det man inte gör ordentligt första gången får man göra om) och jobbat. Pratat med mamma i telefon. Planerat nyår. Och "FaceTimeat" med son och barnbarn. Mysigt! Jag gillar min vardag. ;-) 

Så nu kanske man ska ta på sig sin tiara och äta sin Nobelmiddag, falukorv och pasta...passar det till champagnen tro? 
Hi hi...man har så roligt som man gör sig...:-))

Vi snörvlar lite både maken och jag men det är sånt som är övergående.

Önskar dig en god natt, sköna drömmar och en härlig fredag!
❤️



Kommentera inlägget här :