Julen är här

publicerat i Allmänt;
24 december


Önskar jag Dig!

Snart slår den ut...:-)

Det är lika bra att inse faktum: det blir en grön jul här i år....lite sorgligt, men det fungerar nog det också. :-)

Bland alla klappar och tomtar vandrar mina tankar iväg till den lilla staden Betlehem...

Kan du känna energin från undret
Kan du se ljuset från stallet
Stjärnan har stannat där på himlen

En ung kvinna föder sitt barn
Långt hemifrån
I ett stall för längesen

Kan du höra änglasången
Glädjens budskap klingar ännu
Genom avstånd och genom tid

Budskap om fred och ära
Till alla folk överallt
Ta emot eller välj bort

Vi är fria här att välja
Kanske våga ställa frågan:
Var det verkligen till mig han kom?

Jag har frågat men ej fått svar
Men jag öppnar mig för undret
För det magiska i julenatten

❤️


Så är den här, julaftonen. Hoppas att du har den julafton som du vill ha. 

En välsignad jul till oss alla!
❤️

Kommentera inlägget här :