Kärleksvisan

publicerat i Allmänt;
4 december

Den här kändes välbehövlig idag. Nu är det ju inte bara molnigt, det är regnigt också. Och blåsigt. På sina håll är det till och med orkanstyrka. Helga är vresig.
Det blir en innedag. I värmen. Så tacksam över att höra till den del av världen där de allra flesta har tak över huvudet.
"Världen är inte rättvis", betonade en vän till mig nyligen. Jag tror inte att hon menade att det är något jag/du ska acceptera men att vi ska göra det vi kan och inte fastna i grubblerier över det vi inte kan. Klokt <3

Känns märkligt att det gått en hel vecka sen vi åkte ner till Stockholm och bröllopet...:-) En sån här dag vill jag dimpa ner i minnena. Särskilt den magiskt vackra stämningen under vigseln. Brudparet hade valt så fin musik. Bl a så sjöng en vän till dem Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer. Så vacker. Här kommer orden:
❤️
Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har
och låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig
för du betyder allt för mig.
❤️
Kom ihåg det! :-)

Fredag...
Önskar Dig en finfin helg!
❤️

Kommentera inlägget här :