Ljusbärare

publicerat i Allmänt;
13 december

Förgäves har jag letat i mina bildarkiv efter en luciabild...så ni får hålla er till godo med en bild på den vackra himlen här i eftermiddags. :-)

Om man sitter uppe till 01.00 på natten och "luciavakar" (?) med en bra film på TV, då orkar man, i min ålder, inte upp och se luciatåget på TV på morgonen...
Tur att det går i repris vid 18! Jag vet, det finns på Play också ;-)

Vilken film jag såg? "Flight" med Denzel Washington. Den handlar om nödlandning, om en hjälte och om alkoholism. Mycket mer intressant än vad det låter och mycket välspelat. 

Lucia, ljus i mörkret. Jag har läst om så många lucior idag. Om ungdomar som på eget initiativ lussat för åldringar, om gamla kvinnor som fått sin önskan om att vara lucia äntligen uppfylld mm. Det känns varmt och ljust att läsa om detta. :-)

Från vår promenad idag. Riktigt frostigt bistert idag, men vackert och man kom in sen med rödrosiga kinder. :-)

Isbildning i kanalen. Vackert.

Ljus i mörkret:
Klimatavtalet. Vet inte hur mycket man kan förvänta sig av det, om det i praktiken verkligen kommer att rädda vår värld, men bara det att så många världsledare kommit överens är ju i sig något som verkligen skapar hopp och ljus i mörkret! ❤️

Tredje advent. Tredje ljuset tänt.

Lucior eller inte, vi är alla Ljusbärare. Glöm inte ditt inre ljus. Sprid det. Genom ett leende, en kram, varma ord, vänlighet, hjälp i nöd, tröst, sms, brev, hälsning, telefonsamtal, besök....listan kan göras lång! Sprid ditt ljus och du får ljus tillbaka. Jag lovar! :-)

Må kärleken omfamna dig
och
må ljuset lysa upp din
livsväg
❤️







Kommentera inlägget här :