Musik, fullmåne och mellandagar

publicerat i Allmänt;
26 december 
 
Bilden är från julafton, under "Kalle Anka" :-)

Annandag Jul. Vi är trötta både maken, hunden och jag. Konstigt trötta. Kanske för att vi kopplar av? Kanske för att det inte finns några "måsten" just nu? Jo, ett "måste" finns: D-vitamin! Ut i solen och kylan (bara -0, men man är ju inte van) på promenad. Det biter i kinderna i vinden. Vintern är på gång om nu prognosen stämmer...

För maken finns ett "måste" till, ett självpåtaget ;-) Hockey! Och troligen hinner han inte hem till början av sista avsnittet av Downton Abbey. Dags att ta farväl av de kära personligheterna. Sorgligt, men allt som har en början har ett slut....;-)

När sonen var hemma "tjafsade" vi om vad som menas med "mellandagar". Jag hävdar att det är vardagarna mellan jul och nyår, han hävdar att eftersom mellandagsrean börjar redan på juldagen så är även juldagen och annandagen "mellandagar". Han tycker att jag har svårt att "hänga med" i utvecklingen..."Utvecklingen"?, säger jag, "kallas det utveckling"? Hi hi ;-) Det finns så mycket man kan tjafsa om, generationer emellan ;-)

Har du varit på "mellandagsrean"? Inte jag.. Har inte fått någon julklapp som behöver bytas heller, tack och lov :-)


Så är det ju...egentligen...<3

Igår kväll var det en riktig högtidsstund för mig när hyllningskonserten till Bruce Springsteen (från 2013) visades på TV. Wow!!! En höjdare för ett Bruce-fan. 

Alla har vi vår egen musiksmak och det är väl bra! Musiken är en stor och viktig del av livet. 

Jag hade svårt att sova, natten som var. Vid 3-tiden fick jag syn på en stark ljusstrimma på golvet. Nyfiken klev jag upp och vinklade persiennen. Mycket riktigt, precis som jag trodde, så var det månljuset som tittade in. Där stod den högt på himlen, fullmånen. Så tydlig och med ett starkt sken. "Hej, du, gå och lägg dig", tyckte jag den sa. Och det gjorde jag. Och nu somnade jag gott. ;-)

God fortsättning!
Var rädd om Dig!
❤️

Kommentera inlägget här :