Gå som en pingvin

publicerat i Allmänt;
Gå som en pingvin! Fötterna lite vinklade ut åt sidorna, armarna rakt ner en liten bit från kroppen. Ta små steg. Så halkar du inte så lätt! ;-)
Kombinera självklart med broddar! 

Skön promenad i solen idag. Det blåste en kall vind men i lä var det gott. Det är en sån där härlig vintersöndag då folk på promenad stannar upp och vänder ansiktet mot solen och njuuuter ;-)
På ån ligger isen fast. Men isen på kanalen (inte i bild) för ett hiskligt väsen. Det knäpper, det tjuter, det visslar i vinden...

Här vilar sommaren :-)

"Det var mitt i vintern
som jag slutligen förstod
att det inom mig fanns
en oövervinnelig sommar."
<3
- Albert Camus -

Melodifestivalen? Jodå, den besågs från soffan tillsammans med ett glas vin och goda räkor. Sanna och Robin var ovanligt bra programledare, det är min sammanfattning av programmet. Och låtarna? No comments förutom att jag inte förstår behovet av att lyssna och se på tre "dockor"????? Har vi inte kommit längre 2015?? Hjälp!! ;-)

Ja, jag vet, man måste inte titta, men vem har inte behov av lite verklighetsflykt ibland? ;-)

Visst är det lite Vår i luften trots kall vind? Idag hördes det: dripp, dropp...;-)
Men jag är väl medveten om att det inte är likadant väder i hela landet. Jag vet att de varit och kanske är snöstorm norrut och västerut...kör försiktigt!!!


Tillhör du dem som är rädd för att misslyckas? Jag tillhör dem. Här kommer några ord som kan vara till hjälp för oss: 

"Jag har missat mer än niotusen skott i min karriär. Jag har förlorat nästan trehundra matcher. Tjugosex gånger har jag fått förtroendet att ta spelets vinnande skott och missat. Jag har misslyckats om och om och om igen i mitt liv. Och det är därför jag lyckades."
- Michael Jordan -

Nu ska jag njuta av min söndagskväll i lugn och ro. I morgon väntar en ny vecka. Jag kommer att starta den med årlig besiktning hos tandläkaren....;-)

Allt gott!
Ljus och kärlek!
❤️
<3











Kommentera inlägget här :