HJÄRTERUM

publicerat i Allmänt;

Bild från Fb, tidningen Nära. Någon har satt upp denna kärleksfulla lapp i en busskur i Malmö <3

Visst finns Kärleken! Även om den inte syns eller hörs så mycket i mediabruset. Förutom i musiken. Nästan all musik handlar ju om kärlek, i någon form. 


Hur mycket kärlek rymmer ett hjärta? Det är en fråga som dök upp i min hjärna när jag väntade mitt andra barn. Och jag vet att fler blivande föräldrar haft liknande tankar. När första barnet kom till världen svämmande ju hjärtat fullständigt över av kärlek! Kunde man känna så för en till? Fanns det rum? Klart det gjorde det!!! Det finns hur mycket rum som helst i hjärtat för kärlek!!!!

Och kärleken var besvarad. Denna bukett kom nyss till maken och mig från våra söner. Blir man lycklig? Lycklig är bara förnamnet. :-)
Det här är verkligen en bild på "vardagskärlek". Kan ni gissa vad det är för hjärtan jag plåtat? ;-)
<3

Läste idag om Kärlek för väldigt längesedan. I en grotta i Diros påhalvön  Peleponnesos i Grekland har man hittat en grav med ett ungt par. De ligger omslingrade i varandras armar. Sedan omkring 3800 år före vår tideräkning...
<3

Kärlek mer i vår tid handlar om en organdonation som slutade med kärlek. 
En kvinna i USA bestämde sig för att donera en njure till en för henne främmande man. Det oväntade hände. Donatorn och mottagaren blev kära i varandra och är nu förlovade och väntar sitt första barn. <3 (Källa Omni)
Uttrycket att kärleken har sina underliga vägar, stämmer väl bra in här? :-)

Kärleksros från maken <3

Låt oss i dag sprida kärlekstankar och hjärteljus både till våra nära och kära men också till alla de som är ensamma, utsatta, förföljda, frusna, hungriga, sjuka...
Det finns Hjärterum!
Så länge hjärtat kan slå...älska!


Ljus och Kärlek
till er alla <3
❤️


Kommentera inlägget här :