Sköna söndag

publicerat i Allmänt;

"Låt det i vänskapens sötma vara skratt och utbyten av nöjen.
Ty i daggen av små saker hittar hjärtat sin morgon och blir åter nytt."

- Kahlil Gibran -

Jag blev helt betagen av dessa ord. Och vill dela dem med er. Filosofi och poesi på en gång <3

Denna vackra söndag tillbringar vi i torpet. Lite halt och "knöligt" blev det att ta sig fram på is och skare. Men ner till sjön kom vi :-)

Igår, efter "Mellon", såg jag på Gaygalan. En gala med mycket humor, härlig musik, sköna människor. För en stund glömmer jag terrorn och hatet som flödar i världen och låter mig fångas in i glädjen och kärleken som strålar mot mig från galan. Och jag inser att det finns så mycket gott, så mycket kärlek i världen också :-)

"Tron är en oas i ditt hjärta som aldrig kan nås av tänkandets karavan."
- Kahlil Gibran -

Så mycket lättare livet känns när solen skiner. Den ger energi och hopp. Och vi går ju mot allt ljusare tider. :-)


Sprid ditt inre ljus
ditt hopp
din längtan
till alla
Sprid det åt 
alla håll
öster, väster, norr och söder
Sprid goda rykten, sanna budskap, och riktig glädje
så gott du kan
I denna mörka tid
behövs just
Ditt ljus!
Störst av allt är
Kärleken
<3

Sov gott. 
Dröm sköna drömmar.
I morgon går solen upp för Dig igen.
"Hjärtespår" :-)
 
❤️


Kommentera inlägget här :