Göteborgsväder och annat väder

publicerat i Allmänt;

På mammas vägg...:-)

Göteborg tog emot oss igår kväll med en hisnande vind. Beredd på regnet klev vi ur bilen, oförberedda på vinden. Tjohej! Man fick verkligen samla ihop sig, bita ihop och bemästra vinden för att ta sig framåt med regnet piskande mot ansiktet. 
Nu låter det som om vi var ute på en lång strapats men vi gick bara från den parkerade bilen en bit längre bort på gatan till mammas trappuppgång. Men det var tillräckligt. Min fina nyklippta frisyr såg ut som...äh, obeskrivbar ;-)
Tjolahopp och hej, Göteborg! ;-) Håll i hatten!

Såg bilder från min svägerskas och svärmors tripp till Teneriffa...Det ser onekligen skönt ut att sitta och fika ute på balkongen...och att fläka ut sig i en solstol...Jag unnar dem verkligen detta och erkänner att jag är lite avundsjuk...;-)

Yngste sonen, tillika hundvakt, skickar också bilder. Från ett mycket blött Gävle...hu...stora sjöar längs gångvägarna när snön nu "flyter" bort...

Jag längtar såååå till våren nu! Den här fram-och-tillbaka-vintern tar på krafterna! Ena dagen snöoväder, nästa skön och fin vinterdag som sen övergår i regn och sörja, som övergår i kyla och halka, så snö igen....

Negativ och pessimistisk? Jag? Nä..Fast, jo...
Så dumt, att låta sig påverkas av vädret så...såg jag inte solstrålarna som nyss strålade in genom fönstret? Jo...visst...men...suck! Skärpning!
Hade jag inte bestämt att jag skulle ta till vara på de små solglimtarna? Fokusera på det positiva? Jooo...men...?

Mammas vackra ängel. Tillverkad i Kenya av banan - och sisalfiber. <3

Det är skönt att vara i Göteborg, hos mamma och sitta vid frukostbordet i morgonrocken till långt fram på förmiddagen. Och bara prata. Om livet. Om ondskan i världen. Om sorg och glädje. Om tro och hopp. Om godheten och kärleken. 
Även om besöket i Göteborg blev väldigt kort så känns det i alla fall som en välbehövlig paus.
God mat, ett glas vin och goda samtal. Mysigt. I kväll har vi bestämt oss för att se film. Och i morgon åker vi norrut igen. 

Och maken har varit på ett snöigt Landvetter idag och jobbat. Nu sitter han vid datorn och jobbar. Han har arbetsdagar som aldrig tar slut.....känns det ibland som ;-)

"En strimma sol kan väcka upp mer,
än tusen nätter förmår kväva."
- C L Schleich -

"Ju mer det mörknar omkring oss,
desto mer måste vi öppna oss för ljuset från ovan."
- E Steitz -
:-)

I morgon går solen upp igen, för Dig!
<3






Kommentera inlägget här :