Vägvisare och kärleksfull motkraft

publicerat i Allmänt;
Ibland är tecknen tydliga om vilket håll man ska gå. Det ena leder till det andra och plötsligt öppnar sig möjligheter. Det är inte alltid så att det handlar om något som bör ske just nu, det kan vara sådant som måste smälta in i medvetandet, ta sina turer i tankemaskinen och kännas rätt i känslomaskinen. För att sen vara rätt i rätt tid.

Till och med vanligt surfande på nätet kan leda till tecken. Något dyker upp titt som tätt. Något pockar på uppmärksamhet. Läs mer! Kolla mer! Som om något/någon leder en att söka vidare...hm...något för mig? Kanske...
Och om något verkar rätt och känns rätt, så är det rätt! Om hjärnan/egot hittar på hinder eller börjar snacka om rädsla eller begränsningar men det ändå känns rätt, så är det rätt!

Vad exakt pratar jag om? Vad är det för "tecken" jag sett? Vilken vägvisare har dykt upp nu? Och vad pekar den mot?
Det kommer att visa sig snart...;-)
Hoppas jag ;-)

Två av mina älskade julklappsböcker. Väldigt vackra och läsvärda båda två. <3

På jobbet idag:
Vi har inte setts på länge, min vän och jag, så vi tar oss tid att prata. Vi pratar om rädslan för det mörka och onda i världen. Om hatet som vi inte förstår oss på. Terrorn som växer. 
Vi som båda tror på goda krafter och att kärleken är störst av allt. Vi är rädda. Och vi är trötta på att vara det.
Att det senaste fruktansvärda terrorangreppet nu utnyttjas av onda makter i vårt land för att öka på islamfobin är också något som skrämmer oss.
För det handlar ju inte om religion och tro, det handlar om hat och hämnd. Om galenskap. Om ondska. Om destruktiv makt.

Vad göra? Det är lätt att bli frustrerad och ledsen men samtidigt vet vi ju alla att tillsammans är vi starka. Tillsammans kan vi vara en kärleksfull motkraft.
Hatet sprids snabbt på nätet, varför skulle inte kärleken kunna spridas lika snabbt?
I Uppsala "Kärleksbombade" man moskén efter ett försök till brandattentat där. 
Kärleken skadar ingen, den hjälper, stöder och läker. 
Och den är störst, kärleken, eller hur?

Jag kan
Du kan
Vi kan
Sprida ljus
och
kärlek 
och 
hopp
vår värld!
<3
❤️
NAMASTE 

Kommentera inlägget här :