En dag att fira

publicerat i Allmänt;
All världens elände serveras till frukost. Och jag känner att det känns svårtuggat och det gör ont att svälja...

Vad? Jo, jag kollar nyheter medan jag äter frukost. Varför? Tja, nyfikenhet, kanske...
Men så dumt...att starta dagen med elände...att mata kropp och sinne med detta...ändå gör jag det...:-( Det mesta sovrar hjärnan bort, en del rubriker finns kvar. Allt kan man inte ta in. Det kommer nytt hela tiden...

Okey, nu är jag "uppdaterad" ;-)

Underbara Lupiner

Men...den 12 juli är en bra dag. Idag fyller min hund år, min svärdotter fyller år, liksom Nobelpristagaren Malala och en tjej som jag var barnflicka åt när hon var liten, ett par fina vänner har 7-årig bröllopsdag...osv...:-)
Hipp hipp hurraaaa! 

Hör på radion att 12 juli är "Fulhetens Dag!?!? Vad sjutton det nu innebär???




Nu på hemväg från födelsedagskalas i Haninge. Mysigt. God tårta och trevligt sällskap. Mitt lilla barnbarn var det full fart på som vanligt. Ett charmigt kvicksilver :-) Tänk om de där små kunde överföra lite energi till oss "gamlingar" ;-)

Älskar denna :-)
Och så tar vi en som passar just nu:
Hemma: i stan lyser solen från en nästan klarblå himmel :-)
Jag kommer äntligen ihåg att lägga in vårkappan i tvättmaskin. 
Sen tar orken slut. Efter en intensiv och rolig period går jag in i trötthetsbubblan...några dagar....blir det nog...

I morgon är det Paltdagen och Internationella Rock'n roll-dagen...:-)
Om någon känner för att fira? ;-)
Men framförallt är det Din Dag! 
Allt gott till Dig!
❤️

Dramatisk himmel igår kväll





Kommentera inlägget här :