Kvällsblogg

publicerat i Allmänt;
Jaha, bara att förbereda sig på mygginvasionen som enligt experterna dyker upp nästa vecka...
Inte vifta med händerna, inte lukta svett, andas lugnt, bära ljusa kläder...
Det är en "masspsykos"???
Översvämningsmyggor är väldigt blodtörstiga...( Allt enligt Aftonbladet )

Jaha, då vet ni det ;-) Bättre fly än illa fäkta, passar in här....
Och det gäller hela landet utom i fjällen. Det är blöta Maj som ställt till det....:-(


Det blåser en kraftig, varm vind. Det blir korsdrag och rullgardinen slår hårt mot fönsterbrädan. Det låter som "skott". Man kan tro att älgjakten börjat ;-))

I natt var jag ut och tassade i det daggvåta gräset. Helt ensam. Bara fullmånen var mitt sällskap. Varför? Kul! Nej, jag kände att det kom en röklukt in genom det öppna fönstret.  Var bara tvungen att gå ut och kolla om det brann någonstans. Skogsbrand, tänkte jag. Med förra sommarens stora brand i färskt minne. Men nej, såg inget och kunde inte riktigt lokalisera varifrån lukten kom...märkligt....

Vet du vad du ska göra om du ser en hund eller ett barn i en varm bil? 
Så här berättar polisen:
1. Se efter om bildörren är öppen
2. Kontakta polisen (akut: 112, annars: 114 14)
3. Notera registeringsnummer 
4. Notera klockslag och tidpunkter
5. Notera hur ventilation och lufttillförsel tillgodoses
6. I nödfall krossa rutan

Förstår absolut inte hur man kan lämna ett barn eller en hund i en varm bil??? Det händer tyvärr....Fruktansvärt!

Har du försökt städa och rensa i 30 graders värme? Det har jag...och jag rekommenderar det inte...ligger som en padda i sängen nu, svettig och helt slut! Varför städa? Berättar senare....

Om du har lite, eller rättare sagt, mycket pengar över, kan du köpa Drottning Victorias 125 år gamla underkläder! De ska auktioneras ut nu. ;-) Ett litet tips bara. Det är ju svårt att veta ibland vad man ska lägga sina pengar på...eller hur? Hi hi ;-)
Så nu lägger jag mig och vilar innan nattskiftet tar vid ;-) Ja, faktiskt, vi har bestämt att vi vilar nu och så jobbar vi med företaget senare när det blir lite svalare :-)



Önskar er alla en fin kväll och en god natts sömn. 
❤️


Kommentera inlägget här :