"Lättare lunch" ;-)

publicerat i Allmänt;
Har idag suttit på min svärmors balkong och njutit en stund i solen. Nere på gården spelades det boule. Allt var lugnt och skönt...tills det brakade till! Åska och regn! Otroligt vad smygande det kommer ibland...

En av mina systrar hade änglavakt igår. Eller rättare sagt huset hon bor i hade änglavakt. När hon och maken inte var hemma.  Blixtnedslag. En förstörd telefon, en bränd elkontakt och en svedd gardin... Man kan kalla det tur i oturen. Jag kallar det änglavakt. Hela huset hade ju kunnat brinna ner...
Himmel och sjö. I går kväll. Alldeles stilla var det. Och spegelblankt. Vi satt där på bryggan en stund och lyssnade på tystnaden. Ända tills myggen blev för närgångna, då gick vi hem ;-)

Himlen speglar sig i sjön <3
---

När folk pratar om "lättare lunch" så ser jag framför mig en sallad med lite bröd. När min svärmor pratar om att bjuda på "lite lättare lunch" så handlar det om en för mig rejäl middag. ;-) Och oj, så gott det alltid smakar. Avslutades med glass och jordgubbar och jag var mer än mätt ;-)
Det sägs att det är allt större brist på Humlor...det låter inte bra...:-(
---

I övrigt är jag kvar i trötthetsbubblan och ryggen värker. 
"Det är som det är och det blir som det blir."
Gilla läget? Knappast....

Hittade den här på Fb. Med tanke på vad jag skrev på ett inlägg nyligen så är nog det här något jag borde anamma ;-)
---

Vad du än gör, var du än är, vem du än är: Hoppas att du har det bra, både i regn och i sol!
❤️

Någon som har lust att dansa soldans med mig? ;-)


Kommentera inlägget här :