Ögonblick av sommar

publicerat i Allmänt;
Vaknar
Regnet smattrar mot rutan
Nej!
Kryper längre ner under täcket
Och
Stannar där ovanligt länge

När klockan blivit för mycket
Tar jag mig upp
Kallt
Frukost
Jobba en stund

Ringer vän
Kommer på måndag
Härligt!

På eftermiddagen
Dyker solen upp
Mellan molnen
Då och då

Bestämmer mig:
Leta sommarögonblick!

Sagt och gjort:

Älskade bär
Smak av sommar
Flitig som ett bi
Är humlan
Kalhygget blomstrar
Prästkragar i hjärtform
Söta blomman på bordet
Kan inte dess namn
Lupinen vajar
Vid gamla köksfönstret
Lyckas fånga ögonblicket
När droppen från stupröret
Landar i vattnet
I tunnan
❤️

Insikt;
Det är Sommar
Men
Man får ha tålamod
Och 
Fånga
Ögonblicken
Av
Sol
Smaker
Ljud
Droppar
Dofter
Färger 
❤️

Under kvällspromenaden igår fick jag syn på detta. En humla på en tistel. Jag fick komma mycket nära. Hm...antingen var humlan väldigt trött eller så hade den druckit lite väl mycket nektar...den rackarn ;-)

Jag vill ha sol nu så att hallonen mognar :-)

Ikväll lyssnar jag på Sanna Lundells sommarprat. Missade det tidigare idag.

"Klokord" :-)


NAMASTE
❤️









Kommentera inlägget här :