Svensk sommar

publicerat i Allmänt;
Det regnar när de kommer. Det blir ett spring med packning mellan bil och hus. 
Väl inomhus klär vi på oss regnkläder och stövlar och travar iväg ner till sjön med håv och fiskespö och vattenpistol. Något fiske blir det inte, men en skräddare fångas i håven. Regnet smattrar mot våra huvor. Vi vadar ut i vattnet i våra stövlar. På hemvägen fryser vi och skyndar oss in. 
❤️


Svensk sommar...efter dagar av rejäl värme är det svårt att acceptera att "shortsdagarna" är förbi för denna gång. Hej, jeansen!

Nu har familjen och yngste sonen dragit till Furuvik. Vi hoppas på uppehåll!

Maken jobbar, jag och hunden vilar. Har en jättedisk som väntar...den får  vänta ett tag...

Min fyrbenta vän som nu är en änglahund gör sig påmind lite då och då, lite här och lite där ;-) Mysigt <3
Det finns något utöver här och nu...

Jag vet inte om detta är en Kålfjäril men jag vet att den tillhör familjen Vitfjärilar :-)

Det är varmt ute märkte jag när jag och hunden tog en promenad till sjön. Varmt och tryckande. Och nu kom det en skur igen...
Jag kräver inte att få bada men att utan stövlar få vada! ;-)

I morgon ska det regna...på torsdag ska det regna....på fredag, äh, vi får väl se!

Och plötsligt kom det lite sol!!!

Du har väl inte glömt bort att Du är värdefull? Bra! Var rädd om Dig <3


Och så har vi ju varandra! Eller hur? :-)

Kommentera inlägget här :