Balansgång

publicerat i Allmänt;
Kärleken vann. I USA. <3 Alla amerikaner har nu rätt att gifta sig, oavsett kön eller sexuell läggning. Vilken nyhet! Vilket historiskt beslut!  Det var den glada nyheten igår.


I övrigt var det en blodig fredag ute i världen.  Tre terrorattacker på fyra timmar. Fruktansvärt. 
Terrorn sprider sig snabbt nu och det oroar mig, mycket! Hur känner du?

Nej, jag tänker inte sätta mig i ett hörn och grubbla. Eller stänga in mig och deppa. Inte heller tänker jag bara försöka skaka av mig detta och låtsas som om jag inte bryr mig. För jag bryr mig. Gör du? 

Tankar som att "det finns en mening med allt som sker" eller "allt är som det ska vara" klingar illa med verkligheten just nu.

Okey, jag kan inte göra så mycket åt det. Jag vet det. Hot, hat, hämnd, ondska...det finns...och det finns orsaker men inte ursäkter till det som nu händer...

Fundera får man göra. Be får man göra. Sända ut kärleksfulla tankar och energier får man göra. 
Men inte fastna i det negativa. Inte fokusera på allt det nattsvarta. Inte låta oron bli till ångest. 
Men inte heller vända bort blicken och hålla för öronen.
Det är en balansgång det där....

Så jag lämnar min oro till högre makter. Och försöker fokusera på allt positivt. 


Som det som hände i USA. Det är som ett ljus av kärlek plötsligt uppenbarade sig <3

Och så sommaren! Sol och moln om vartannat här på min lilla plats på jorden. Det gav mig kraft att ta itu med en del rensningar som skulle gjorts för läääänge sen. Bättre sent än aldrig :-) 



Lyssnade på "Sommar" idag. På Mona Malm. Vilken härlig "tant". Rolig, fräck, stark, klok!!! <3
Hon tycker att vi ska byta ut ordet "åldrande" mot "mognad". 
Jag håller med :-)


Hoppas solstrålarna träffar just Dig!
❤️ 

PS: Bara måste dela med mig av denna som en vän la upp på Fb. :-))



Kommentera inlägget här :