Gör något somrigt ;-)

publicerat i Allmänt;
"Jag lät alla mina maskrosor finnas
fast jag vet att de kallas ogräs
och bör rotas ut.
Men det är så skönt att sitta och minnas
små solar i gräset när sommarn är slut."
- Carl Anton -

Trots en lite kylig vind så känns det för första gången som Sommar idag!!! :-)

Jag gav mig ut på "sommarjakt" ;-)
Liljekonvaljen är ännu inte helt utslagen men strax så...Gästriklands blomma <3

Gräslöken har inte blommor än men väl kraftiga knoppar :-)

"Gräslök med sitt goda strå
har en stjälk med blomma på.
Stråna klipps på omeletten
ett helt år varar blombuketten.
När allt är grått och det är höst
har jag min blombukett till tröst,
då minns jag sommarskärets skreva
där Gräslök konstigt nog kan leva"
-Majas Alfabet, L Andersson -
❤️
Och titta där! Midsommarblomster! :-) Smörblommor finns också men hur jag än försökte fota så blev det bara som "gula fläckar" på bild...

Vid sjön kom denna fina And vankande mot mig, helt orädd. Den såg ut som om den funderade på om den skulle hoppa i vattnet eller inte...det går ovanligt stora vågor på sjön idag...

I rabatten blommar Akvilejan (Akleja) :-)

Lite suddig men ändå vacker, en av mina favoriter: Styvmorsviol. Ångermanlands blomma.

Och jodå, förra årets födelsedagspresenter till maken, två äppelträd, blommar vackert nu. :-)

Sommarhimmel :-)

Så visst är sommaren här, om än lite mulen och kulen ;-) Försommar kan vi väl kalla det. 
Må solen lysa på alla studenter, konfirmander, skolavslutningar och allt och alla annat/andra. ;-)

En vän såg svalor i stan igår = sommar!
Vi tog bort innanfönstren idag = sommar!
"Du ska inte tro det blir sommar
Ifall inte nån sätter fart
På sommarn och gör lite somrigt"...

Ur Idas Sommarvisa
❤️

Så gör något "somrigt" du också! ;-)

Välkommen sommar! 
❤️


Kommentera inlägget här :