Din morfar ler

publicerat i Allmänt;
En själ kommer till oss på jorden. 
En själ lämnar oss.



Så kan man sammanfatta det jag upplevt idag.
Den själ som lämnat oss är ingen jag egentligen kände men som jag mött. Mina tankar går till de anhöriga.

Den själ som kommit har jag nära förbindelse med men ännu bara sett på kort. 
Jag har blivit moster igen!!! På "gamla dar"! Fördelen med att ha unga systrar ;-)

Så välkommen till världen du är, du lilla som nu startar din jordevandring! Jag vet att din morfar ler mot dig från sin himmel.
<3
Och din skyddsängel finns med dig, från ditt första andetag till ditt sista. <3



Vid andra hundpromenaden idag stannade vi båda vid grinden. Jag anade något och hunden vädrade. Jo då, mycket riktigt, några meter bort stod ett rådjur inne bland träden. Den tittade på oss. Alldeles stilla. Så vacker. Vi stod en stund, sen vek vi av till vänster istället för att ta vägen rakt fram. Vi ville inte störa. <3



Tillbaka på gården satt herr och fru Domherre på gräset. Hanens röda mage lyste grant.

Första sommaren jag såg Domherrar här var den heta sommaren-94. Jag gick lite före mitt sällskap upp från badet till torpet. Skulle fixa fika. Luften dallrade i hettan. Förvånad fick jag syn på röda fåglar i en björk! Domherrar! Mitt i sommaren! Jag tänkte först att jag fått "solsting" eller "hallucinerade" i värmen ;-) Men nej, där var Domherrar!!!
                               ;-)

Maken på hemväg från Linköping. I morgon ska jag på kurs i Vedic Art. Så ser det ut i mitt liv. Just nu.
Maken fyllde år i lördags. Blombudet kom med vacker bukett i tisdags...bättre sent än aldrig ;-)

NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :