"Jag fick vingar"

publicerat i Allmänt;
Första myggbettet...men det gör ingenting för idag är det verkligen SOMMAR!

Andra "lektionen" om Vedic Art. Åh, så härligt! Måla i stort, måla i smått...Jag tror jag "fick vingar" idag och lyfte en bit från marken ;-) Att jag har en underbar lärare är det bästa av allt. :-)
Jag vet att jag haft med denna i ett tidigare inlägg men den passar så bra in idag för vi pratade om det där med "perfekt" på kursen. Vad är perfekt? Är inte alla egentligen perfekta? Vem bestämmer vad som är perfekt? Och är det något att sträva efter, det där med att vara perfekt? Intressant. Vad tycker du?


Maken klipper gräsmattan, hunden gräver upp och gräver ner ben, jag studerar fru domherre som trippar omkring. Ibland ser hon ut som om hon försöker gömma sig i gräset.

Massor av skrålande, glada studenter i stan idag. "Den ljusnande framtid är deras"...hoppas jag....och vår! :-)

En som inte var med på sin avslutning idag var Lisa, 17 år...hon är försvunnen...Vilken mardröm detta är! För föräldrar, släkt, vänner, lärare, polisen...ovissheten...vad har hänt???
Jag har inte ord...men jag sänder tankar och böner...

I morgon är det dags att ta på sig tjusigaste hatten och bänka sig framför TV:n och se på prinsbröllop...flickan av folket ska få sin prins och bli prinsessa. Hur romantiskt är inte det? Hi hi...jag kommer nog att titta även om jag ibland ifrågasätter monarkin...men det är något speciellt med att se äkta kärlek.. <3 Och tänk om Madeleine föder barn mitt upp i allt också! ;-) Jojo, det skulle bli historiskt :-)

Nä, nu tar jag och "flyger vidare", dvs målar en stund...eller vilar...och målar sen...eller...det blir nog bra vilket som.. ;-)
Nu grönskar det, nu blommar det och livet är fullt med sommaränglar igen! :-)

Solljus och värme önskar jag Dig
❤️




Kommentera inlägget här :